خبرگزاری کار ایران

شهردار مشهد خبر داد؛

افتتاح مرکز دیپلماسی شهری تا پایان سال در مشهد/ ساخت برج ارتباطات جهانی در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۴۳۱

شهردار مشهد گفت: تا قبل از پایان سال شاهد افتتاح مرکز دیپلماسی شهری در مشهد خواهیم بود و امیدواریم سال آینده بتوانیم ساخت برج ارتباطات جهانی در مشهد را نیز آغاز کنیم.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید عبدالله ارجائی در مراسم رونمایی از پایگاه اینترنتی چهار زبانه جهان‌شهر اظهار کرد: در ایام دی‌ ماه خاطرات تلخ و شیرین زیادی برای ملت ایران رقم خورد. دی‌ سال ۵۷ اوج درگیری‌های بین انقلابی‌ها و عوامل رژیم منحوس پهلوی در مشهد و شهرهای مختلف بود. از آبان ماه در مشهد تظاهرات و تحصن‌ها رنگ و بوی تازه‌ای یافت و در آذر ماه تداوم پیدا کرد که اوج و قله آن در ۲۳ آذر در حمله دژخیمان پهلوی به بیمارستان امام رضا(ع) بود؛ روزی که کودک‌کشی در کارنامه رژیم طاغوتی پهلوی ثبت شد.

وی افزود: با آغاز دی‌ ماه التهابات در مشهد فزونی گرفت که اوج آن نهم و دهم دی بود؛ روزی که ملت ما آن را یکشنبه خونین مشهد نامگذاری کردند؛ روزی که دژخیمان پهلوی به سمت مردم تیراندازی کور کردند و فاجعه‌ای را رقم زدند که در تاریخ این مرز و بوم ماندگار شد. این روز در شهر ما به عنوان روز مشهد نامگذاری شد و امروز را به یاد شهدای این روز و به خاطر این مناسبت گرامی می‌داریم.

ارجائی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی دوره ششم مدیریت شهری تقویت دیپلماسی شهری است، عنوان کرد: شهرها فارغ از محدودیت‌های دولت‌ها می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند. شهرها همچنین به دلیل سطح زیاد تماس با مردم شهرها می‌توانند ارتباطات بین مردم و شهروندان خود را بهتر کنند. بسیاری از شهرها با هم خواهرخوانده هستند. همانگونه که سرکنسول افغانستان گفت، خواهرخواندگی برای برخی شهرها مانند دوقلوهاست؛ مانند مشهد و کربلا، هرات و کاظمین، لاهور و شهرهای دیگر.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که در دوره مدیریت ششم به آن اهتمام خواهد شد، تقویت این ارتباطات در عرصه دیپلماسی شهری بوده که یکی از این پروژه‌ها پایگاه بین‌المللی جهان‌شهر بود. از رئیس پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری می‌خواهیم زبان اردو را نیز به این پایگاه اضافه کند.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات زائران عرب‌زبان از مدیریت شهری این است که تابلوهای شهر علاوه بر راهنمایی زائران به زبان فارسی و انگلیسی، به عربی نیز باشد. از معاونت حمل‌ونقل درخواست می‌کنم این پروژه را مورد بررسی کارشناسی قرار دهد و اگر تایید شد، کار را آغاز کند. مشهد سالانه ۳۰ میلیون زائر دارد که بالغ بر ۱۰ درصد خارجی و عمده آن عرب‌زبان هستند.

ارجائی اضافه کرد: نکته دیگری که در شهرداری مشهد و با همکاری وزارت امور خارجه اتفاق افتاد، تشکیل میزهای دیپلماسی بین مشهد و کشورهای همسایه است که از هشت ماه پیش آغاز شده و امروز به بلوغ خوبی رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز