خبرگزاری کار ایران

۵۳ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره سازی آب خراسان رضوی افزوده شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۴۶۰

مدیر دفتر پدافند غیرعامل آبفا خراسان رضوی از ساخت مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۵۳ هزار مترمکعب در شهرها و روستاهای این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا از مشهد، رضا یاقوتی نیا در این خصوص افزود: از این حجم ۲۷ هزار مترمکعب در مناطق روستایی و ۲۶هزار متر مکعب در مراکز شهری با هدف افزایش ذخیره سازی آب در شرایط تنش احداث شده است.

به گفته وی با این اقدام حجم ذخیره سازی آب در استان پهناور خراسان رضوی  از مرز ۸۸۱ هزار متر مکعب گذشت.

وی بابیان اینکه ۳۲ شهر و ۹۹۰روستای این استان با جمعیت حدود دو میلیون نفر با کمبود آب مواجه اند اظهار داشت: شهر خواف با اجرای طرح اضطراری تامین آب از فهرست شهرها دارای تنش خارج شد.

 وی همچنین  از اصلاح و اجرای ۵۳۴کیلومتر خط انتقال و ۸۷۵کیلومتر شبکه توزیع  به عنوان بخشی از اقدامات آبفا برای مقابله با هدر رفت آب و تامین آب مشترکان شهری و روستایی نام برد و اظهار داشت: در همین  راستای اقدام به حفر و تجهیز ۲۲۷ حلقه چاه و احیای ۷۰چاه قدیمی درحوزه شهری و روستایی شده است.

وی اعلام کرد: ۳۹ دستگاه تانکر متعلق به آبفا، سازمان ها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی (اجاره ای) برای حمل ماهانه ۲۰هزارمتر مکعب آب شرب به روستاها به کار گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز