خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

کسب رتبه کشوری بنیاد خیران حامی دانشگاه تربت‌حیدریه

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۲۰۱

رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه گفت: در ارزیابی که روز گذشته توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوی اعلام شد، بنیاد خیران حامی دانشگاه تربت‌حیدریه در بین دانشگاه‌های "سطح سه" رتبه نخست و در بین دانشگاه‌های سطح "یک و دو" ، رتبه پنجم را کسب کرد.

عباس خاشعی‌سیوکی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: بر این اساس دانشگاه تهران و فردوسی مشهد در گروه دانشگاه‌های سطح یک، دانشگاه کاشان و یزد در گروه دانشگاه‌های سطح ۲ و دانشگاه‌های آیت‌الله حائری میبد، بزرگمهر قائنات، سلمان فارسی کازرون، کوثر بجنورد، ملایر، نهاوند، نیشابور و تربت‌حیدریه در زمره دانشگاه‌های سطح سه هستند.

وی گفت: در آیین پایانی اجلاس روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، لوح یاد بود توسط مقام عالی وزارت به بنیاد امور خیران این دانشگاه اهدا شد.

خاشعی‌سیوکی اظهار داشت: این افتخار بزرگ و کسب موفقیت بی‌شک مرهون سخاوت و بزرگ‎‌اندیشی اعضای محترم بنیاد امور خیران حامی دانشگاه است که از مهر سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی گفت: اهدای پنج هکتار زمین و ۲ هزار متر سوله مرکزی دانشگاه توسط خیر نیک اندیش عباس کریمی، اهدای سه هکتار زمین توسط ورثه خیر نیک اندیش مرحوم حاج محمد نوریان، اهدای صد هکتار زمین در بهترین نقطه فیض‌آباد توسط خیر نیک اندیش حاج اسماعیل افرازی به منظور توسعه دانشگاه تربت‌حیدریه و اهدای پنج هکتار زمین در جلگه رخ توسط خیر نیک اندیش محمود فرشیدی به یاد مرحوم ابوالحسن فرشیدی برای ایجاد دانشکده کشاورزی، از جمله حمایت‌های خیران از دانشگاه تربت‌حیدریه بوده است.

خاشعی‌سیوکی در ادامه به شرح گوشه‌ای از اقدامات خیرخواهانه مهدی مروج‌تربتی عضو شاخص بنیاد پرداخت و گفت: ساخت هشت سالن چند منظوره ورزشی در مشهد و تربت‌حیدریه، دیوارکشی و جاده سازی اطراف سالن و انعقاد تفاهم‌نامه و کلنگ‌زنی ساخت خوابگاه دانشجویی گوشه‌ای از خدمات نیک ایشان است.

وی افزود: بورسیه تحصیلی رتبه‌های بومی زیر هزار کنکور سراسری در سه سال اخیر، اهدای کارت هدیه به ۴۲۲ نفر از دانشجویان بی‌بضاعت دانشگاه‌های تربت‌حیدریه به میزان ۶۳۳ میلیون ریال و همچنین بورسیه ورزشی ورزشکاران دختر و پسر حائز مقام مسابقات کشوری، آسیایی و جهانی اهل  تربت حیدریه از دیگر اقدامات خیرخواهانه مروج تربتی است.

مهدی مروج‌تربتی فرزند آیت‌الله رجبعلی مروج‌تربتی از علمای پیشگام خراسان و برادر افسر شهید عبدالرسول مروج‌تربتی از شهدای شاخص تربت‌حیدریه در دفاع مقدس است.

مقدمات تاسیس دانشگاه تربت‌حیدریه با راه‌اندازی آموزشکده فنی در سال ۱۳۸۴ انجام شد و در سال ۱۳۹۱ با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این آموزشکده به دانشگاه ارتقا یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز