خبرگزاری کار ایران

هر ۲۳ دقیقه یک خودروی دودزا در مشهد اعمال قانون می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۳۵۴

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد ضمن اشاره به اعمال قانون بیش از پنج هزار و ۷۰۰ خودروی دودزا طی سه ماه نخست سال جاری، گفت: هر ۲۳ دقیقه یک خودروی دودزا در مشهد اعمال قانون می‌شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی نجفی با اعلام این خبر اظهار کرد: باتوجه به گسترش کلان‌شهر مشهد طی سال‌های اخیر و افزایش قابل توجه خودروهای موجود در این شهر، کنترل و کاهش آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری است؛ چرا که تردد روزانه بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در مشهد که اغلب آنها به صورت تک سرنشین هستند، اثرات منفی زیادی بر کیفیت هوا خواهد داشت.

وی ادامه داد: متاسفانه تردد خودروهای دودزا و آلاینده اثرات مخربی بر محیط زیست و سلامت مردم دارد؛ در همین راستا به‌منظور شناسایی و اعمال قانون این خودروها، ۶ گشت خودرویی مقابله با آلاینده‌های زیست محیطی "سمام" ، در شهر مشهد مشغول فعالیت هستند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: آمارها حاکی از آن است که در سال گذشته بیش از ۲۲ هزار خودروی دودزا و آلاینده در شهر مشهد اعمال قانون شده‌اند که میزان اعمال قانون خودروهای آینده و دودزا در سه ماهه نخست سال گذشته نسبت به سال جاری تفاوت معناداری نداشته است.

نجفی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تردد خودروهای آلاینده در شهر، پلاک آن را به سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ اعلام کنند تا بلافاصله پیگیری لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز