خبرگزاری کار ایران

به میزبانی فرهنگسرای آریو؛

نمایش «مرگ تصادفی یک دراکولا» در مشهد اکران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۵۴۰

نمایش «مرگ تصادفی یک دراکولا» به کارگردانی امیدرضا سپهری و تهیه کنندگی مسعود حکم آبادی در فرهنگسرای آریو شهر مشهد به اجرا در می آید.

به گزارش ایلنا، جواد خواجوی از بازیگران اصلی این اجرا درباره آن میگوید: دراکولا درباره دو دراکولا است که در برزخ همدیگر را  ملاقات می کنند و در نهایت متوجه می شوند که هر دو یک نفرند ولی در ابعاد مختلف دو جهان زندگی می کنند.

در نهایت این دو دراکولا با هم تصمیم می‌گیرند که دراکولای جوان‌تر که موسیقی کار می‌کند، به زندگی ادامه دهد؛ هر دو یک نفر هستند با یک استعداد که در نهایت یکی موزیسین شده و آن دیگری از مافیای مواد مخدر سر در می آورد.

دراکولا می‌خواهد به مخاطب این را بگوید که در زندگی، انسان هر موجودی را درون خود دارد؛ و این نقش فردی و انتخاب است که حرف آخر را میزند.

نمایش «مرگ تصادفی یک دراکولا» در مشهد اکران می‌شود

جواد خواجوی و محمد اسلامی نقش های اصلی این تئاتر را بازی میکنند؛ جواد خواجوی از اهالی قدیمی تئاتر مشهد است و در حال حاضر سریال "یاغی" را نیز بر روی اپلیکیشن خانگی فیلیمو در حال پخش دارد.

مهدی کفاش، با نام هنری جورج باربر میکاب آرتیست (طراح مد و گریمور) مطرح ایرانی نیز می گوید: ما در تئاتر «مرگ تصادفی یک دراکولا» با توافق کارگردان کار را از فضای پر از اغراق یا در اصطلاح هنری 'اگزجره' خارج کرده و سعی کردیم گریم ها نامحسوس تر باشند.

جورج در پاسخ به این سوال که برداشت شما از شخصیت یک دراکولا چه بود؟ گفت: این دراکولاها در این نمایش ایرانی نیستند و مربوط به شهر مونت گومری هستند؛ من قبل از کار تصور می کردم در اجرای گریم باید دراکولایی را برای مخاطب ایجاد کنم، با سبک همه دراکولاهایی که میبینیم؛ اما بعد متوجه شدم ما دراکولای سیاه پوست داریم که این برای من کار را سخت کرد.

نمایش «مرگ تصادفی یک دراکولا» در مشهد اکران می‌شود

نقاشی کردن، طراحی و اجرای روی پوست روشن شکل دیگری دارد و کار را کمی دشوار می‌کند؛ از طرفی دوست داشتم از دندان و ناخن هم برای دوستان استفاده کنم؛ کما آنکه در تیزرها هم از آن ها استفاده کردم، اما در بازی اختلال ایجاد می‌کرد و این یک تئاتر موزیکال است؛ پر از جنبش و حرکت و در جاهایی حتی نواختن گیتار را با مشکل جدی مواجه میکرد؛ چه دندان که نمیگذاشت درست بخوانند و چه ناخن که اجازه نمیداد برای گیتار و دیگر اتفاقات بازیگر راحت باشد.

با تمام سختی های کار خوشحالم که در روزهای اول با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

جورج باربر در پایان سخنانش، درباره این اجرا، گفت:‌ این تئاتر رویارویی آدم ها با خود آن هاست و در نهایت اینگونه نشان میدهد که آدم ها در مواجه با خود چه چیزی را برداشت می کنند.

اشکان شایسته، مصطفی یگانه، جواد خاجوی، پدرام سلیمانی، محمد حسین حسینی، علی دولت یاری از دیگر بازیگران نمایش کمدی موزیکال مرگ تصادفی یک دراکولا هستند.

قرار است، نمایش «مرگ تصادفی یک دراکولا» به مدت یک ماه در فرهنگسرای آریو مصلی نژاد مشهد اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز