خبرگزاری کار ایران

قاتل افسر پلیس در ملاء عام اعدام می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۸۱۱

سارق ۳۲ ساله‌ای که در یکی از جمعه بازار‌های مشهد، افسر نیروی انتظامی را به ضرب چاقو به شهادت رسانده بود به قصاص در ملاء عام محکوم شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، ظهر ششم اسفند سال گذشته، یکی از شهروندان با مشاهده جوانی که به طرز مشکوکی در لابه‌لای موتورسیکلت‌های پارک شده در پارکینگ جمعه بازار شهید شوشتری مشهد پرسه می‌زد، خود را به یکی از افسران یگان ویژه مستقر در محل جمعه بازار رساند و او را از ماجرا آگاه کرد.

افسر وظیفه شناس نیروی انتظامی نیز برای پیشگیری از وقوع جرم، بی درنگ راهی پارکینگ شد و در حالی که می‌دانست، جوان مظنون قصد سرقت موتورسیکلت را دارد، کنارش قرار گرفت و او را نصیحت کرد، اما سارق ناجوانمرد ناگهان کاردی را از زیر پیراهنش بیرون کشید و برای فرار از محل، دو ضربه به کتف و ران این افسر  وارد کرد.

همزمان با فرار سارق ۳۲ ساله از محل ارتکاب جرم، ستوان «احسان پای خسته» نیز به مرکز درمانی انتقال یافت، اما ساعتی بعد بر اثر عوارض ناشی از اصابت چاقو به قسمت ران پا، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در پی شهادت این افسر وظیفه شناس، سردار محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) دستورات ویژه‌ای را برای دستگیری ضارب فراری صادر کرد و بدین ترتیب گروه ورزیده‌ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با حمایت‌ها و راهنمایی‌های قضایی وارد عمل شدند تا این که چند روز بعد قاتل فراری در یکی از روستا‌های مرزی شهرستان سرخس به محاصره کارآگاهان درآمد و دستگیر شد.

با انتقال متهم به مشهد، بازجویی‌های تخصصی از وی در حضور قاضی دکتر صادق صفری (قاضی ویژه قتل عمد مشهد) ادامه یافت و او در بازسازی صحنه جرم همه زوایا و ابعاد این جنایت را بازگو کرد. پس از تکمیل تحقیقات در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، کیفرخواست این پرونده جنایی صادر شد، اما به دلیل اهمیت ماجرا و مطالبه عمومی از سوی مردم برای برخورد قاطع با این گونه مجرمان خطرناک، پرونده مذکور در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی مورد رسیدگی سریع و دقیق قرار گرفت.

در جلسات محاکمه که با حضور وکلای مدافع و اولیای دم برگزار شد، متهم به صراحت ارتکاب جنایت را پذیرفت و به فرود آوردن تیغه ۲۰ سانتی متری کارد بر ران شهید «احسان پای خسته» اعتراف کرد و داریوش رحیمی متهم ۳۲ ساله، به قصاص نفس در ملأعام محکوم شد

با صدور این رای ، پرونده مذکور به تقاضای وکیل متهم، در دیوان عالی کشور زیر ذره بین قضاوت قرار گرفت تا مراحل دیگر دادرسی به زودی طی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز