خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم نامه کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و بسیج عشایری سپاه امام رضا(ع)

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۴۵۷

تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و سازمان بسیج عشایری سپاه امام رضا(ع) استان در راستای افزایش تعاملات فرهنگی، امضا شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت هفته وحدت و ولادت امام جعفر صادق(ع)، گفت: انعقاد تفاهم نامه های همکاری در جهت حرکت در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به نوعی عقد اخوت و هم افزایی برای ارائه خدمات کتابخانه ای به همه اقشار جامعه و در همه طبقات است. اداره کل کتابخانه های عمومی استان بر این باور است که حرکت در این مسیر نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی و سازمانهای دولتی و غیر دولتی به ویژه نهادهای مردمی است. 

وی با اشاره به اینکه قشر عشایر افرادی با استعدادهای بالا و فراوان هستند، افزود: کتابخانه ها به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی در جامعه  می توانند نقش به سزایی در جهاد تبیین داشته باشند چرا که فعالیت و برنامه های کتابداران صرفا محدود به فضای کتابخانه ها نیست و می توانند با حضور در میان اقشار مختلف جامعه نقش اصلی این حرکت و جهاد را ایفا کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: در همین راستا می توان با اعزام کاروان در میان عشایر علاوه بر ترویج فرهنگ رضوی و آشنایی بیشتر با سیره اهل بیت(ع)، از این مساله به عنوان یک شروع خوب و پر برکت در جهت برگزاری فعالیتهای فرهنگی در میان این قشر استفاده کرد.

در ادامه محمدحسن عفت پناه، مسئول بسیج اقشار سپاه امام رضا(ع) گفت: همانگونه که عشایر با ورود خود در حوزه حفاظت از مرز و بوم این کشور نقش بسزایی در طول تاریخ ایفا کردند می توانند در مرزهای دانش نیز افتخار آفرینی کنند. 

وی با اشاره  به جمعیت ۷۵۰۰ خانواری عشایر، افزود: این تفاهم نامه نقطه عطفی برای حرکت در مسیر افزایش علم و دانایی در میان این قشر است. 

در پایان عیسی صفری، رئیس سازمان بسیج عشایری سپاه امام رضا (ع) استان با اشاره به تفاهم نامه سازمان بسیج عشایری با نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال ۹۸، گفت: پس از بررسی های انجام شد وانجام مقدمات مسأله بومی کردن این تفاهم نامه برای ارائه خدمات کتابخانه ای به قشر عشایر در استان خراسان رضوی به مرحله اجرا رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز