خبرگزاری کار ایران

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد :

۸۰ درصد افراد جامعه باید واکسینه شوند تا بتوان برای بازگشایی مدارس تصمیم گیری کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۴۱۰

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: بیش از ۸۰ درصد افراد جامعه به طور کامل باید واکسینه شوند تا پس از آن با در نظر گرفتن تمهیدات لازم بازگشایی مدارس در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مسعود زحمتکش در میزگرد "بهداشت روان در دوران کرونا" بیان کرد: تصمیم عجولانه در خصوص بازگشایی مدارس به خصوص در شرایطی که آهسته آهسته شاهد شکل گیری موج ششم کروناهستیم؛ درست نیست و به نفع کودکان و نوجوانان‌مان نیز نخواهد بود.

وی با اشاره به واکسیناسیون کودکان و نوجوانان بالای ۱۲ سال در سطح کشور گفت: باید شرط برگزاری کلاس حضوری را، گذشت بیش از ۲ تا ۳ هفته از دریافت دوز دوم واکسن آموزگاران و کودکان بالای ۱۲ سال قرار داد. همچنین برای کودکان زیر ۱۲ سال حتما باید علاوه بر واکسیناسیون کامل کادر آموزشی و اداری مدارس، والدین کودکانی که می خواهند در کلاس شرکت کنند هم واکسینه شده باشند. چرا که این رنج سنی به علت عدم دریافت واکسن به شدت در معرض ابتلا خواهند بود.

وی مشکلات روحی و روانی ناشی از قرنطینه های خانگی و از دست دادن والدین و بستگان بر اثر ابتلا به کرونا در کودکان را جدی خواند و گفت: طبق اعلامهای رسمی تقریبا به ازای هر دو بزرگسالی که فوت می‌کنند، یک کودک یکی از مراقبان خود را از دست می‌دهد و در ایران برآورد می‌شود که ۵۱ هزار کودک پدر یا مادر خودشان را به علت کرونا از دست داده باشند بنابراین در نظر گرفتن شرایط روحی و روانی این کودکان در مدارس بسیار ضروری است.

وی آسیب های روحی و روانی دوران کودکی را بسیار ماندگار خواند و گفت: شاید آموزش های آکادمیک را بتوان در سال‌های بعد جبران کرد اما جبران آسیب های روحی در کودکان ساده نخواهد بود و مسئولان امر باید متوجه این مسائل نیز باشند.

وی در پایان به اهمیت مراودات اجتماعی سالم در شکل گیری شخصیت کودکان اشاره کرد و گفت: متاسفانه ما گاهی برای درمان یک سرماخوردگی ساده بیشتر از درمان یک اختلال رفتاری و شخصیتی در کودک‌مان ارزش قائلیم و این در حالی است که سلامت روانی به طور موثری سلامت جسمانی را تحت تاثر خود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز