خبرگزاری کار ایران

نابینایان عضو کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی حدود ۸۰۰ نفر هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۳۶۳

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: حدود ۸۰۰ نفر از نابینایان در کتابخانه‌های عمومی این استان عضویت دارند و از منابع ویژه این گروه استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ضمن گرامیداشت روز عصای سفید افزود: ارائه خدمات به افراد دارای نیازهای خاص از اولویت‌های کتابخانه های عمومی است و از این رو پنج کتابخانه در استان شامل کتابخانه عمومی امام علی(ع) کاشمر، کتابخانه عمومی حاج ملاهادی سبزواری شهرستان سبزوار، کتابخانه دکتر شریعتی نیشابور و کتابخانه عمومی دکتر شریعتی و کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) در مشهد به بخش نابینایان مجهز شده‌اند.

وی ادامه داد: سه هزار و ۱۳۵ نسخه کتاب بریل و ۳۵ هزار و ۳۵۲ نسخه کتاب گویا در این کتابخانه‌ها برای استفاده نابینایان وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: تجهیزات بخش نابینایان در کتابخانه‌های عمومی شامل ابزار درشت نمای الکترونیکی، لوح و قلم بریل، هارد اسکترنال، ماشین تحریر و چاپگر بریل، تجهیزات رایانه ای و دستگاه ضبط صدا است و مجهزترین بخش نابینان در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد قرار دارد که علاوه بر این تجهیزات و منابع با در اختیار داشتن چاپگر مخصوص کتاب های بریل از زمان افتتاح در بهمن ماه سال ۹۷ تاکنون بالغ بر ۷۰ جزوه چاپ و در اختیار مراجعان قرار گرفته است.

وی افزود: کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد در بخش دیداری و شنیداری و با امکاناتی از قبیل لوح‌های فشرده آموزشی، فیلم، انیمیشن، تجهیزات کامپیوتری، کتابها و نشریاتی با زبان اشاره، خدمات دهی دارد.

حجت‌الاسلام سبزیان ادامه داد: هفته گذشته نیز به منظور تولید محتوا برای دانش‌آموزان استثنایی، تفاهمنامه‌ای با اداره آموزش و پرورش استثنایی استان امضا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز