خبرگزاری کار ایران

حدود ۵۰ درصد از جمعیت هدف در خلیل‌آباد خراسان رضوی واکسن کرونا زده اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۰۲۷

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد گفت: عملیات واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا با تزریق واکسن به افزون بر ۵۰ درصد جمعیت هدف در این شهرستان جنوب غربی خراسان رضوی همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، سید محمد هاشمی میزان تزریق روزانه واکسن کرونا در خلیل‌آباد را ۲ هزار دُز اعلام و بیان کرد: با این حال هم‌اکنون روزانه کمتر از هزار نفر از ساکنان این شهرستان برای تزریق واکسن کرونا به مراکز تعیین شده مراجعه‌ می‌کنند.

وی به کم‌توجهی برخی شهروندان خلیل‌آبادی نسبت به لزوم مراجعه بهنگام برای تزریق واکسن کرونا اشاره و بیان کرد: هم‌اینک ۹ مرکز بهداشتی درمانی و مرکز تجمیعی در این شهرستان دست‌اندرکار انجام واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد افزود: هم‌اکنون با وجود بستری شدن هفت شهروند مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان و قرار داشتن ۳۴ نفر در قرنطینه خانگی، این شهرستان‌ همچنان از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی ادامه داد میانگین سنی شهروندان خلیل‌آبادی درگیر ویروس کرونا و مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان ۳۵ سال است.

هاشمی گفت: آمار ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خلیل‌آباد همزمان با شتاب در عملیات واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکلهای بهداشتی ظرف هفته جاری رو به کاهش گذاشته است.

وی افزود: بر همین اساس با توجه به روند آماری موجود پیش‌بینی می‌شود شهرستان خلیل‌آباد با ادامه کاهش شیوع ویروس کرونا از وضعیت قرمز خارج شود. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد ادامه داد: با این حال مردم نباید از این واقعیت غفلت کنند که تجمع در قالب دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه، عادی‌انگاری کرونا و رعایت نکردن پروتکلهلی بهداشتی پیشگیرانه از عوامل موثر در افزایش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و شیوع ویروس کرونا هستند.

وی هشدار داد تا زمانی که عادی‌انگاری و بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی وجود داشته باشد میزان بستری‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ رو به افزایش می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز