خبرگزاری کار ایران

توضیحات «اوسک» درباره خبر ایلنا؛

هدف ما ، تلاش برای ارتقای جایگاه طلای سرخ در جامعه جهانی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۲۲۱

سازمان اوسک در اطلاعیه ای اعلام کرد: این سازمان در صدد صیانت از زعفران ایران و تلاش برای ارتقای جایگاه طلای سرخ در جامعه جهانی است.

به گزارش ایلنا از مشهد، در پی انتشار گزارشی با عنوان اوسک فاقد جنبه علمی و عملی است/ تشکیل یک سازمان زعفرانی برای استفاده از رانت دولت و مجلس در خبرگزاری ایلنا، مدیر این سازمان با ارسال مطبی به ایلنا‌ توضیحاتی در این باره ارائه کرد که بخش هایی از آن در زیر می‌آید.

در مردادماه سال جاری به‌منظور ایجاد هماهنگی، تعامل، اتحاد و مانع زدایی با همکاری برخی از فعالان حوزه زعفران ایران، اقدام به برگزاری نخستین مجمع ملی حامیان زعفران ایران با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان تعاون روستایی کشور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، برخی از روسای کمیسیون‌ها و  نمایندگان مجلس، برخی از معاونین وزرا، جمعی از کشاورزان و زعفران‌کاران کشور، فعالین بورس زعفران، جمعی از فعالان حوزه مکانیزاسیون زعفران، برخی از نخبگان پژوهشکده‌ها و دانشگاه‌های کشور، بزرگان صنایع غذایی کشور و سایر زنجیره ارزش زعفران ایران، کرده است.

وی همچنین در رد ادعا‌های عملی نبودن اوسک،  به نامه ریاست دانشگاه فردوسی به‌عنوان معتبرین قطب آموزش عالی در شرق کشور خطاب به مجری طرح اوسک استناد کرد که ضمن تقدیر از فعالیت‌های ارزشمند صورت گرفته، آمادگی خود را جهت همکاری برای تأسیس و نیز انجام پروژه‌های تحقیقاتی و علمی حوزه زعفران اعلام کرده است.

افتتاح نخستین سالن همایش تخصصی زعفران در کشور، افتتاح بزرگ‌ترین موزه زعفران کشور، ایجاد نخستین کتابخانه تخصصی زعفران، راه‌اندازی آزمایشگاه مجهز زعفران در شهر‌های زعفران خیز و پیشنهاد ثبت روز ملی زعفران که به درخواست اوسک توسط وزیر جهاد کشاورزی به وزیر ارشاد مطرح‌شده و در حال ثبت در شورای عالی انقلاب فرهنگی است، برخی از اقدامات اوسک در سال های اخیر است  که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان سندی برای  علمی و عملی بودن این طرح دانست. 

همچنین  طراحی و اجرا سامانه عیار سنجی زعفران،راه‌اندازی نخستین کارخانه نوآفرینی زنجیره ارزش زعفران در کشور، خرید توافقی زعفران در تمامی فصول به‌منظور توانمند‌سازی اقتصادی زعفران‌کاران و افتتاح نخستین دفتر پیشخوان زعفران، ایجاد بانک زعفران، اجرای طرح کشاورزی مبتنی بر قرارداد، اعطای وام به کشاورزان درازای توثیق زعفران توسط بانک‌های عامل و.... از دیگر اقدامات این سازمان است.

از سوی دیگر در بخشی از  صحبت‌های  رئیس شورای ملی زعفران که با اعلام بی‌اطلاعی از این طرح در خصوص جنبه‌های علمی و اجرایی آن اظهارنظر کرده، باید عنوان کرد  نامبرده در تاریخ ۹/۱۲/۱۳۹۹ اقدام به ارسال نامه به استانداری خراسان رضوی کرده و نظرات خود را در خصوص سازمان اوسک مطرح کرده‌ است.

همچنین طی نامه شماره ۸۰۰/۴۴۸۴ مورخ ۱۷/۴/۱۳۹۹ وزارت جهاد کشاورزی با تشکیل تشکل بین‌المللی مدیریت تولید و صادرات زعفران (osec) موافقت کرده  و همچنین این طرح به‌صورت حضوری به سران سه قوه معرفی و مورد اقبال آنان قرارگرفته است که این خود دلیلی بر  انجام  اقدامات و فعالیت‌های اوسک به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز