خبرگزاری کار ایران

توزیع ۱۴هزار بسته معیشتی تا پایان ماه صفر از محل موقوفات در خراسان‌‌رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۴۰۹

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۱۴ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات مرتبط تهیه و در مناطق محروم و بین نیازمندان حاشیه شهر تا پایان ماه صفر توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حجت الاسلام محمد احمد زاده در نشست خبری با موضوع اقدامات انجام شده در قالب طرح بصیرت عاشورایی، شمیم حسینی و برنامه های ماه صفر، که در این اداره کل برگزار شد؛ بیان کرد: ماه محرم و صفر یکی از زمان های اجرای نیات واقفین است که در قالب طرح بصیرت عاشورایی در نظر گرفته شده است، به همین منظور طرح بصیرت عاشورایی در ۸۴ بقعه متبرکه استان با برگزاری یک هزار و ۱۴۸ مراسم اجرا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه ۲۳ مراسم برنامه شیرخوارگان حسینی و ۱۳ ویژه برنامه «احلی من العسل» در دهه اول محرم در بقاع مجری طرح برگزار شد؛ گفت: ۵۷ بقعه متبرکه نماز جماعت ظهر عاشورا را برگزار کردند. همچنین ۲۸ هیئت شاخص در بقاع متبرکه استان مراسم عزاداری را در دهه اول محرم برپا کردند.

احمدزاده در خصوص اقدامات انجام شده در طرح شمیم حسینی گفت: ۲۸۸ حواله برای هیئات مذهبی و ۳۳۸ حواله برای مساجد و اماکن مذهبی در راستای اجرای نیت موقوفات مرتبط صادر شد.

وی افزود: در دهه اول ماه محرم ۵۰ میلیارد ریال عوائد موقوفات اجرا نیت شد که بخشی از اجرای نیت با همکاری متولیان موقوفات و هیئت امنای مساجد و حسینیه ها صورت پذیرفت.

وی در خصوص برنامه های ماه صفر تصریح کرد: برگزاری مراسم منشور عزت در دهه اول صفر به مناسبت سالروز ورود اسرای کربلا به شام، راه اندازی ۹ موکب در ایران و یک موکب در عراق در ایام اربعین حسینی در صورت موافقت ستاد ملی کرونا، برگزاری ویژه برنامه های دهه آخر صفر از جمله قدم های آسمانی تا امام مهربانی، مراسم قدم های آسمانی تا حرم حسینی، مراسم لبیک یا رسول الله، مراسم شهادت امام رضا (ع) و تهیه و توزیع حدود ۱۱۰۰ بسته کیف و لوازم التحریر ویژه طرح مهر تحصیلی از دیگر برنامه های اوقاف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات این اداره کل برای مقابله با کرونا پرداخت و بیان کرد: در پی تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر پرداختن به بیماری کرونا به عنوان اولین مسئله کشور ، ۵۰۰ میلیون تومان جهت دارو و درمان بیماران کرونایی از محل موقوفات منطبق اختصاص پیدا کرده است؛ همچنین تفاهم نامه ای بین موقوفه عبدالله رضوی و بسج جامعه پزشکی کشور جهت تامین داروهای بیماران نیازمند در مناطق کم برخوردار منعقد و اجرا شده است.

وی با بیان اینکه اوقاف در حال تامین ۵۰۰ کپسول اکسیژن با مانومتر و دستگاه اکسیژن ساز برای بقاع متبرکه با مشارکت خیرین و موقوفات منطبق جهت استفاده بیماران نیازمند کرونایی می باشد؛ افزود: تاکنون ۳۰۰ کپسول اکسیژن از محل نذورات و کمک های خیرین تامین شده و ۲۰۰ کپسول دیگر به زودی تهیه و در اختیار بیماران کرونایی قرار خواهد گرفت که برای تهیه این ۵۰۰ کپسول بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

احمدزاده گفت: تاکنون ۱۸۰۰ بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند توزیع شده است که تا پایان ماه صفر این عدد به ۱۴ هزار بسته می رسد.

وی در خصوص برنامه های پیش بینی شده برای ایام شهادت امام رضا (ع) بیان کرد: اگر شرایط به نحوی باشد که بتوانیم از زائران پیاده میزبانی کنیم تدابیری اندیشیده خواهد شد اما در حال حاضر برنامه ای برای این منظور ابلاغ نشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا خوشبختانه نیت واقفین به سمت وقف در حوزه درمان سوق داده شده است و در این خصوص وقفیاتی داشته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز