خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از فاز اول یخدان تاریخی بحرود در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۲۹۳

فرماندار شهرستان فیروزه گفت: در راستای حفظ بناهای تاریخی که از اولویت‌های فرهنگی شهرستان است با تخصیص منابع از سرفصل های غیر میراثی، کار مرمت یخدان را شروع و در کمتر از شش ماه فاز اول یخدان مرمت و از خطر تخریب نجات یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالفضل حکیم پور در آیین بهره‌برداری از فاز اول مرمت یخدان بحرود افزود: به رغم کاهش و محدودیت اعتبارات طی دو سال گذشته، علاوه بر احیا باغ نشاط و عمارت اصلی آن، مرمت یخدان تاریخی بحرود در دستور کار قرار گرفت که تاکنون مبلغ یک میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است و برای سال جاری هم اعتبارات مناسبی در نظر گرفته ایم.

وی اظهار داشت: با تاکید بر فعالیت مردم روستا در بخش گردشگری اهالی را تشویق به احداث بوم گردی کردیم که اولین مجموعه‌ بومگردی نیز راه اندازی شد و در این راستا درخواست دیگر متقاضیان مورد استقبال قرار گرفته و وام با تسهیلات مناسب در اختیارشان قرار می گیرد. 

فرماندار شهرستان فیروزه خاطرنشان کرد: اقتصاد گردشگری در روستاهای دارای پتانسیل گردشگری درگذشته مورد غفلت قرار گرفته اما درحال حاضر روستاهای مستعد شناسایی و برای هر روستا طرح توسعه و نقشه راه تدوین کرده ایم تا بر اساس اولویت‌ها قدم برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز