خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح نذر خون در مشهد تا اربعین حسینی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۰۵۱

طرح نذر خون حسینی با شعار " اهدای خون تو تداوم تپش قلب جهان " که از اول ماه محرم شروع شده تا اربعین حسینی ادامه خواهد دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد ، در تاسوعا و عاشورای حسینی تعداد ۱۹۸۷ نفر به پایگاه های اهدای خون استان مراجعه کردند و از این تعداد ۱۴۰۸ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند . تعداد داوطلبان مستمر اهدای خون در استان در ایام تاسوعا و عاشورا ۷۳۷ نفر و تعداد اهداکنندگان بار اول خون را ۲۶۰ نفر اعلام کرد. همچنین بانوان اهداکننده خون تعداد ۸۷ نفر را شامل شده اند .

در این اطلاعیه ضمن عرض تسلیت مجدد به‌مناسبت ایام سوگواری حضرت حسین ابن علی (ع) و یاداوری و گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر که فلسفه قیام جاودانه آن حضرت و یاران باوفایشان بوده است از عموم مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) دعوت شده که در این ایام به معروف خداپسندانه اهدای خون همت گمارند.

در اطلاعیه روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به نیاز به همه گروه های خونی از مردم نیک اندیش و نیکوکار درخواست شده که با مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون در ماه ایثار و فداکاری ، با اهدای خون به عنوان نذر امسال من نجات جان انسان ها ، به یاری بیماران نیازمند به این ماده حیاتی بشتابند. همچنین ابراز امیدواری گردیده که اقشار مختلف کلیه شهرستانهای استان در این اقدام مسئولانه بطور مستمر مشارکت نمایند .

در انتها از بانوان نقش مهمی در هدایت جامعه به ارزش ها و معروفات دارند و مشارکت بانوان موجب ترویج موثر اهدای خون در میان همه اقشار جامعه خواهد شد درخواست می شود به پایگاه های اهدای خون مراجعه کنند زیرا مشارکت روزافزون بانوان در اهدای خون نه تنها موجب بهره برداری از نیمی از منابع تهیه خون جامعه می‌شود بلکه موجب افزایش ذخایر خونی برای مصرف بیمارانی است که نیمی از آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز