خبرگزاری کار ایران

تحویل ۱۰۰ هزار عدد سرم به دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد توسط داروسازی ثامن

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۷۶۹

مدیر اداره داروی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شرکت داروسازی ثامن ۱۰۰ هزار عدد انواع سرم برای استفاده بیماران کرونایی به این دانشگاه تحویل داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی روحبخش در این خصوص افزود: این سرم‌ها شامل ۴۰ هزار عدد سرم سدیم کلراید ۹ دهم درصد ۱۰۰ سی.سی و ۶۰ هزار عدد انواع سرم‌های نیم لیتری قندی و نمکی است.

وی با قدردانی از این اقدام شرکت داروسازی ثامن ادامه داد: این سرم ها به بیمارستان های امام رضا (ع)، قائم (عج) و شهید هاشمی نژاد مشهد تحویل داده شده تا برای بیماران بستری در این مراکز مورد استفاده قرار گیرد. 

مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن نیز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز مبرم به انواع سرم، تلاش ویژه برای افزایش ظرفیت تولید سرم در این شرکت در دستور کار قرار گرفت.

مجید طبسی افزود: علاوه بر افزایش ظرفیت تولید سرم، یک محصول سدیم کلراید ۹ دهم درصد ۱۰۰ سی.سی که حجم کمتری دارد و برای بیماران کرونایی مناسب‌تر است در این شرکت تولید شد که مصرف آن برای تمامی بیماران کرونایی‌ به خصوص برای بیماران نیازمند تزریق رمدسیویر کاربرد دارد.

وی ادامه داد: با دستور تولیت آستان قدس رضوی حمایت از کادر درمان کرونا با تأمین سرم تا زمانی که نیاز باشد ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن گفت: مأموریت ما برای کل کشور بوده و تنها مربوط به مشهد و خراسان رضوی نیست و موظف هستیم بخش قابل توجهی از کشور را زیرپوشش قرار دهیم اما در شرایط فعلی شهر مشهد و استان خراسان رضوی به دلیل وضعیتی که دارد در اولویت است تا از شرایط بحران خارج شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز