خبرگزاری کار ایران

انجام ۲۱ هزار تست PCR کرونا در شهرستان های گناباد و بجستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۰۷۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد از انجام ۲۱ هزار تست پی.آر.سی و ۱۲ هزار تست مثبت از ابتدای شیوع کرونا در گناباد و بجستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد باذلی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار گفت: انتقاد نه تنها دلخوری ایجاد نمی‌کند بلکه کیفیت و کمیت ارایه خدمات را افزایش می‌دهد، فرهنگ سازی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای قطع زنجیره کرونا در اولویت است و رسانه‌ها در این فرهنگ سازی بیشترین نقش را دارند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا  مجموع ۲۱ هزار و ۹۴۲ تست پی.سی.آر در شهرستان‌های گناباد و بجستان انجام شده که نتیجه ۱۲ هزار و ۴۱ مورد مثبت بوده و از این تعداد ۹ هزار و ۷۵۴ نفر به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته و بقیه بستری شدند.

وی افزود: طی چند ماه گذشته ۲۵ هزار و هشت دُز واکسن کرونا بین افراد دارای شرایط و جامعه هدف شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در جنوب استان خراسان رضوی تزریق شد که از این میزان ۱۸ هزار و ۲۹۶ دُز مرحله نخست و بقیه در قالب مرحله دوم به جامعه هدف تزریق شده است.

باذلی گفت: از ابتدای شیوع کرونا ماهانه ۱۰ میلیارد ریال صرف تامین وسائل حفاظت فردی کادر درمان بیمارستان‌های گناباد و بجستان می شود گفت: ۵۸ طرح تحقیقاتی با موضوع بیماری کووید ۱۹ توسط محققان و صاحبنظران در این دانشگاه در حال اجرا است.

وی افزود: از ابتدای امسال ۳۸ هزار و ۳۹۳ تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی در گناباد و بجستان گرفته شده که از این تعداد چهار هزار و ۹۰۵ مورد منجر به ماموریت شده که طی آنها ۲ هزار و ۵۰۶ بیمار به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها انتقال یافته‌اند.

باذلی ادامه داد: احداث بخش جدید ای.سی.یو بیمارستان علامه بهلول گنابادی با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال از سال گذشته آغاز شده و تاکنون ۲۰ میلیارد ریال آن تامین و تجهیزات آن خریداری شده است و ۱۹ ماه دیگر عمل جراحی قلب باز در این بیمارستان انجام می شود. 

وی گفت: بیمارستان علامه بهلول گنابادی با وجود داشتن امکانات و تخصص‌ها هنوز بیمارستان زیان ده است و بیمارستان آیت الله مدنی بجستان هم از همان ابتدا زیان ده بوده است ولی این به آن معنا نیست که ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در آنها تعطیل شود بلکه خدمات آنها با توجه به سطح بندی ارایه شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با قوت ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد افزود: از محل اعتبارات این دانشگاه ماهیانه مبالغی برای کاهش زیان دهی بیمارستان گناباد اختصاص می‌یابد و حدود ۲ میلیارد ریال هم هر ماه اضافه بر اعتبارات موجود به بیمارستان بجستان تخصیص پیدا می کند.

وی ادامه داد: با وجود پیگیرهای مستمر، مصوبات سفر معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بجستان طی سال گذشته در زمینه‌های افزایش و ماندگاری متخصص، افزایش تخت بیمارستان و تامین دستگاه سونوگرافی این شهرستان هنوز محقق نشده است ولی اقداماتی برای تامین دستگاه سونوگرافی در دست انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: در حال حاضر ۴۶ بیمار کرونایی در بیمارستان بهلول گنابادی بستری هستند که ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون جان ۳۱۶ شهروند را در گناباد و بجستان گرفته است. سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه نیز در بیمارستان علامه بهلول گنابادی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ فعال است.

وی افزود: بیمارستان دوم تخصصی درمان بیماران کرونایی در گناباد نیز با ظرفیت ۶۰ تخت دهه فجر سال گذشته در شهر بیدخت این شهرستان به بهره برداری رسیده و پذیرای بیماران مبتلا به کرونا است.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با ۲ بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی به بیش از ۱۳۰ هزار نفر در شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات ارائه می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز