خبرگزاری کار ایران

طی تیرماه سالجاری انجام شد؛

انجام ۳۹۴ تست کرونا از اتباع خارجی در ورودی‌های خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۸۴۶

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون نتیجه آزمایش کرونای حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از اتباع خارجی ساکن در مناطق زیر پوشش این دانشگاه مثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدجعفر صادقی در این باره اظهار داشت: در حال حاضر ۳۳۳ هزار تن از اتباع خارجی، که بیشتر آنها افغانستانی هستند، زیر پوشش خدمات سلامت این دانشگاه قرار داشته و پرونده الکترونیک سلامت دارند.

وی بیان کرد: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا ۴۶ هزار و ۶۶۴ تن از اتباع خارجی مبتلا و یا مشکوک به بیماری کووید- ۱۹ زیر پوشش غربالگری کرونا قرار گرفته اند و برای آنها تست پی سی آر و یا رپید تست انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده است، زیر پوشش خدمات مراقبتی قرار می گیرند.

صادقی با بیان اینکه تمامی مسافران ورودی به استان خراسان رضوی از طریق مرزهای زمینی زیر پوشش تست های غربالگری قرار می گیرند، افزود: از ابتدای تیرماه تاکنون برای ۳۹۴ تن از اتباع خارجی تست کرونا انجام شده است که در صورت مثبت بودن نتیجه، به کشور خود بازگردانده می شوند.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون اتباع خارجی بر اساس گروه های سنی آغاز شده است و تاکنون ۲ هزار و ۴۳۳ نفر نوبت اول و ۶۲۵ نفر نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز