خبرگزاری کار ایران

نیکوکاران خراسان رضوی ۱۲۰ میلیارد تومان به مددجویان بهزیستی کمک کردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۴۷۹

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی از افزایش ۱۸ درصدی مشارکت‌های مردمی این نهاد در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد ، مسعود فیروزی در نخستین جلسه شورای مشارکت‌های مردمی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: افزایش کمک‌های مردم به بهزیستی با وجود مشکلات ا قتصادی کشور و وضعیت ضرر و زیان ناشی از کرونا، نشان می‌دهد که مردم به مددجویان بهزیستی، نگاه خاصی دارند و هیچ مشکلی نمی‌تواند آنها را از کمک به این گروه از شهروندان باز دارد.

فیروزی میزان مشارکت‌های مردمی سال ۹۹ این نهاد را ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی گفت: ۲۰۰ هزار مددجو بهزیستی در بخش‌های مختلف به همراه خانواده‌هایشان که جمعا بیش از ۶۰۰ هزار نفر هستند و ۱۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند از خدمات مستقیم بهزیستی بهره می‌برند.

وی از ایجاد یک شماره حساب ۳۰ رقمی در بانک مرکزی برای مشارکت‌های مردمی بهزیستی که با شناسه‌ی شهرستان‌ها حدود ۵۵ رقم می‌شود به عنوان یک مانع در جذب کمک‌های خیرین نام برد و گفت: با وجود این شماره حساب سنگین و غیر متعارف، امکان پرداخت کمک از طریق موبایل‌بانک، پوز و عابر بانک به این حساب وجود ندارد که این مسئله نیز مزید بر علت است و انگیزه خیرین را کاهش می‌دهد.

وی گفت: وجود دستگاه‌های موازی در جلب مشارکت‌های مردمی بدون اینکه جمعیت هدف‌شان و موارد مصرف این کمک‌ها مشخص و روشن باشد، مانع دیگری در راه جذب کمک‌های مردمی برای مددجویان بهزیستی است.

وی نبود وام‌های کارگشایی برای نیازهای ضروری مددجویان را یکی دیگر از مسائل مطرح در این حوزه دانست و گفت: از ۱۸۸ میلیارد تومان اعتبار اشتغالی در سال ۹۹ برای بهزیستی، هیچ تسهیلاتی برای موارد ضروری وجود نداشته و از این جهت، مشکلات ضروری مددجویان نیاز به وام کارگشایی دارد که اگر بانک‌ها در بخش قرض‌الحسنه با بهزیستی همکاری کنند این مشکل برطرف می‌شود.

وی همچنین از رئیس شورای مشارکت‌های مردمی استان خواست اجازه هزینه کرد کمک‌های مردمی در استان برای نیازهای مددجویان صادر شود.

 فیروزی با تأکید بر اینکه مراکز مثبت زندگی طبق دستور العمل سازمان بهزیستی، می‌توانند جلب مشارکت داشته باشند گفت: کمک‌ها باید صرفا نقدی بوده و فقط هم به حساب مشارکت‌های مردمی بهزیستی واریز گردد.

وی ادامه داد: اجرای این ضابطه نیاز به ۲۰۰ دستگاه کارتخوان دارد که در مراکز مثبت زندگی استان نصب شود و مراکز بتوانند کمک‌های نقدی خیرین به بهزیستی را در همان محله‌ی خودشان جذب کنند.

وی ضمن اشاره به اقدامات بهزیستی در زمینه جلب و جذب خیرین گفت: نصب عکس خیرین مطرح استان با کمک شهرداری در سطح شهر، همایش تجلیل از خیرین به صورت مجازی، پویش هوای گرم و صرف عواید صرفه‌جویی برق مردم به نفع مددجویان، و اجرای موفق پازل همدلی که در زمینه وسایل کمک‌آموزشی بود از اهم اقدامات بهزیستی در این سال است.

حمیده محدث گفت: جذب ده‌ها هزار بسته معیشتی و سبد غذایی، افزایش ۱۴ درصدی کمک‌های مردمی در ماه مبارک، افزایش ۱۵ درصدی نذورات و کمک ۳۴ میلیارد تومانی مردم استان در ایام کرونا برای مددجویان، از دیگر جلوه‌های زیبای سخاوت‌مندی خیرین استان خراسان رضوی است.

وی همچنین تهیه نزدیک به ۱۰۰۰ فقره جهیزیه را یک افتخار بزرگ برشمرد و گفت: این جهیزیه‌ها که با کمک نهادهای انقلابی، نهادهای حاکمیتی، بهزیستی و خیرین عزیز تهیه گردید صدها مددجوی جوان را به خانه بخت فرستاد و رهنمود ازدواج آسان رهبری معظم انقلاب را جامه عمل پوشاند.

محمد علی نبی‌پور افزود: افزایش ۲۰ درصدی مشارکت های مردمی بهزیستی در سال ۹۹ نتیجه همین نگاه و همین رفتار مردم خونگرم، مهربان و انسان‌دوست استان و کشور ما است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز