خبرگزاری کار ایران

بیش از ۳۰هزار نفر در نیشابور واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۷۶۸

فرماندار نیشابور گفت: تاکنون ۳۰هزار و ۶۰۰ نفر در نیشابور، فیروزه و زبرخان واکسن‌کرونا دریافت کرده‌اند که از این تعداد هفت هزار و ۵۰۰ نفر به طور کامل واکسینه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا قامتی در جلسه ستاد کرونا افزود: تاکنون ۵۰۹ میلیارد و یکصد میلیون ریال تسهیلات کرونا در این شهرستان درخواست شده و از این‌ میزان ۴۴۵ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

 وی اظهار داشت: از ۶ فروردین ماه سال گذشته پس از ابلاغ تسهیلات کرونا به بانک‌ها تاکنون سه هزار و ۵۹۱ فقره پرونده تشکیل و پنج هزار و ۳۸ مورد اشتغال مورد حمایت قرار گرفته و در این بخش بیشترین تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌های ملی، تجارت و صادرات بوده است.

وی اعلام کرد: طی این‌ مدت در بخش وام‌های ودیعه مسکن یک هزار و ۳۵۹ فقره درخواست بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده و یک هزار و ۵۵۰ نفر از بیمه بیکاری بهره‌مند شدند و در همین شرایط بیش از سه‌هزار اشتغال‌زایی جدید صورت گرفته است.

فرماندار نیشابور با بیان اینکه با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی انجام شده در پیک‌ چهارم کرونا روند ابتلا و بستری نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است و در این‌ چارچوب امسال در طی مدت انتخابات بخش ناظرین بهداشت به حوزه‌های رأی‌گیری برای حفظ سلامت شهروندان اضافه شد عنوان کرد: در بخش کرونا قوانین ستاد ملی کرونا فصل‌الخطاب است و همه تلاش ما کاهش مشکلات و دغدغه‌های شهروندان در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی است.

رئیس دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور نیز در این جلسه گفت: از ابتدای شیوع کرونا حدود ۴۵درصد از کادر درمان نیشابور به کرونا مبتلا و سه نفر فوت کردند و طی این مدت ۱۰ مرکز جامع سلامت در بخش بیماریابی مشارکت جدی داشته و بالغ بر یکصد هزار نفر از این طریق شناسایی و به پزشکان ارجاع داده شدند.

محسن عظیمی‌نژاد افزود: رابطه معکوسی بین مراجعین سرپایی، بستری‌ها و میزان مرگ و میر بر اثر کرونا وجود دارد و هر‌چه سریع‌‌تر شناسایی و مراجعه به پزشک انجام شود میزان‌ مرگ‌ومیر کمتر بوده و در پیک سوم با ۲۳۵ فوتی بیشترین میزان را نسبت به سایر پیک‌ها داشتیم.

وی اظهار داشت: موج دوم و سوم کووید ۱۹ در نیشابور در مقایسه با کشور تقریبا یکسان بوده اما در پیک چهارم تفاوت معناداری را شاهد بوده و تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا کمتر از میانگین کشوری است و در پیک سوم با ۲۵۰ بستری بیشترین میزان ابتلا را در نیشابور داشتیم و در پیک چهارم حتی نسبت به پیک دوم تعداد بستری‌ها کمتر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز