خبرگزاری کار ایران

افتتاح سازمان داوری صنعت و معدن در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۳۳۹

رئیس شورای حل اختلاف خراسان رضوی گفت: به مناسبت هفته قوه قضائیه سازمان داوری صنعت معدن در خراسان رضوی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد،  محمود رفسنجانی معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف خراسان رضوی در نشست خبری با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و تبریک به فعالان عرصه قضاوت گفت: هفته قوه قضائیه فرصتی برای واپایش عملکرد دستگاه‌های اجرای عدالت است.

وی افزود: در دو دهه‌ی گذشته حل اختلافات و خصومت‌ها با صلح و سازش انجام می‌شود و هدف از فعالیت شورای حل اختلاف کمک به کم کردن پرونده‌های قضائی است.

رئیس شورای حل اختلاف خراسان رضوی ادامه داد: شورای حل اختلاف با نیروی مناسب، صرف وقت و ارائه آموزش توانسته کارنامه خوبی از خود نشان دهد.

رفسنجانی بیان کرد: در سطح خراسان رضوی ۳۳۶ شعبه‌ی حل اختلاف در حال فعالیت است که ۱۰۹ شعبه آن در مشهد و ۲۲۷ شعبه در شهرستان‌های این استان مشغول به کار هستند، تعداد همکاران فعال در شعب به ۱۸۶۶ نفر می‌رسد؛ از این تعداد ۸۰۰ نفر در مشهد فعالیت دارند که ۵۲ درصد از همکاران ما در سطح استان آقا و ۴۸ درصد خانم هستند.

وی تصریح کرد: در طول سال گذشته، ۳۳۳ هزار و ۱۸۸ فقره پرونده وارده، ۳۳۶ هزار و ۸۷۶ فقره پرونده مختومه، ۳۶۹۰ پرونده مثبت بوده و ۶۴ هزار از پرونده‌ها منتهی به صلح و سازش شده‌است.

رئیس شورای حل اختلاف خراسان رضوی تأکید کرد: عملکر شورای حل اختلاف خراسان رضوی از سال ۹۸ تا ۹۹ به این صورت بوده‌است که ۲۳.۵ در صد افزایش در پرونده‌های منتهی به صلح، ۱۳ درصد رشد در مورد پرونده‌های وارده و ۱۴.۵ درصد افزایش در بحث پرونده‌های مختومه داشته‌ایم.

رفسنجانی اظهار کرد: دادرسی الکترونیکی از آذر ۹۹ با ۵۳ فقره پرونده آغاز شد و این عدد تا اردیبهشت ۱۴۰۰ به ۲۷۲ جلسه دادرسی رسید.

وی افزود: همچنین نوبت دهی الکترونیکی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، از فروردین ۹۹ با ۲۳۰ مورد شروع شد و در اسفند به ۱۱ هزار و ۴۳۲ مورد افزایش پیدا کرد.

رئیس شورای حل اختلاف خراسان رضوی ادامه داد: ابلاغات از سال ۹۹ به صورت الکترونیکی انجام و ۹۰ درصد اوراق قضائی به همین صورت ابلاغ می‌شود همچنین سال ۹۹ در خراسان رضوی، ۹۳۷۷ فقره پرونده به صورت الکترونیکی مورد دادرسی قرار گرفت.

رفسنجانی بیان کرد: در کنار شورای حل اختلاف، همیاران شورا نیز فعالیت می‌کنند، این همیاران در ۱۰۶ مسجد مشهد فعالیت دارند که شورای حل اختلاف در نظر دارد تعداد این شعب به ۱۱۳ مسجد در مشهد برسد.

وی تصریح کرد: تعداد همکاران ما در شعب همیاران شورا ۸۹۳ نفر و تعداد پرونده‌های ارجاع داده شده مکه شامل پرونده‌های کیفری قابل گذشت می‌شوند ۶۶ هزار و ۵۰۶ فقره است که ۵۵۷۱ فقره مختومه و ۶۴.۰۴ درصد از این تعداد منتهی به صلح و سازش شده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز