خبرگزاری کار ایران

توضیح شرکت بتن ساز تربت در باره گزارش ایلنا

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۹۷۵

رئیس هیئت‌مدیره شرکت بتن ساز تربت در پاسخ به گزارش ایلنا با عنوان « دردسر های هفت ساله پروژه ۱۳۱۲ واحدی یاس» گفت: تاکنون شاهد سرقت برخی از لوازم آسانسور در مجتمع یاس بودیم اما شهروندان به دلیل بی اطلاعی از این موضوع این نواقص را از چشم شرکت سازنده می‌بینند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، انتشار گزارشی با تیتر«دردسر های هفت ساله پروژه ۱۳۱۲ واحدی یاس» در حاشیه شهر مشهد در این خبرگزاری اگر چه با اوقات تلخی برای برخی افراد مرتبط با این پروژه تمام شده است اما پیگیری خبرنگار ما موجب شد تا به منظور دریافت پاسخ به مشکلات مردم و طرح خواسته های آن ها ساعتی را با سرمایه گذار بخش خصوصی این پروژه به بحث و گفت و بنشینیم تا به قول معمار ها «دیوار را یک طرفه کاهگل نکرده باشیم».

در گزارش قبلی به این موضوع اشاره شد که در انتهای بلوار توس و در حاشیه شهر مشهد و درست در میانه توس ۵۱ و ۵۳ مجتمع بزرگی با عنوان یاس و مشتمل بر ۱۳۱۲ واحد مسکونی شامل ۱۶ برج ۹ تا ۱۱ طبقه خودنمایی می‌کند که به صورت مشارکتی و با سرمایه گذاری بخش خصوصی و هم چنین شهرداری مشهد احداث شده است.

علی اکبر حسینعلی زاده سرمایه گذار این پروژه در گفت‌ وگو با ایلنا گفت: واقعیت این است که برای احداث یک پروژه آن هم با بیش از ۱۰ هزار متراژ حداقل زمان ساخت ۶ سال تعریف می‌شود که وقتی حوادث غیرمترقبه را به آن بیفزاییم ممکن است تا ۸ سال این زمان به‌طور بینجامد.

این سرمایه گذار بخش خصوصی که بنا به گفته خودش تاکنون مجتمع های مشارکتی بسیاری را در مناطق محروم مانند بلوار رسالت مشهد، انتهای بلوار توس،گلبهار و حتی در مناطق کم برخوردار مانند شهر ایذه در خوزستان و یا شیراز احداث کرده است بیان می‌کند: قرارداد احداث پروژه یاس مشهد آبان ۹۱ منعقد شد و طبق ضوابط مقرر بود تا پروژه را در سال ۹۸ به مردم تحویل دهیم که همین اتفاق و در موعد مقرر به وقوع پیوست.

وی اذعان کرد : ما در سال ۹۸ پروژه را تحویل دادیم و این در حالی است که برخی ساکنان مدعی هستند ۷ سال مشکلات آن‌ها روی زمین‌مانده است لذا بیان این جمله کم لطفی و دور از واقعیت است.

شرکت های خدماتی پاسخ دهند

رئیس هیئت‌مدیره شرکت بتن ساز تربت در خصوص برخی کمبود ها این شرکت را مبرا دانسته و سایر شرکت های دولتی و خدمات رسان را متولی می داند از همین رو می گوید: برخی افراد به دلیل نیاز به اسکان لذا زودتر از موعد قرارداد در این مجتمع ساکن شدند و لذا کمبودهایی در مجتمع  مانند گاز لوله‌کشی یا مخابرات و سایر خدمات وجود داشت که ربطی به شرکت ما به عنوان سازنده نداشت با این حال برای اینکه به مردم کمک کنیم تا قبل از برقراری لوله گاز  از هیچ تلاشی برای تامین گاز کپسول دریغ نکردیم.

حسینعلی زاده در پاسخ به گلایه ساکنان مبنی بر اینکه چرا کنتور و انشعاب اختصاصی آب به آن‌ها تعلق نگرفته است نیز پاسخ می‌دهد: شرکت آبفا از ۳۰ کنتور بیشتر به‌صورت اختصاصی انشعاب واگذار نمی‌کند و آب را به‌صورت حجمی در اختیار مجتمع‌ها قرار می‌دهد لذا این موضوع به شرکت سازنده ارتباطی ندارد.

وی در خصوص اینکه ساکنان این مجتمع از نبود ژنراتور برق گلایه دارند اذعان می‌کند: در سال ۹۷ یک ژنراتور برق به مبلغ ۵ میلیارد تومان خریداری برای ایجاد برق اضطراری نصب شد و لذا نبود ژنراتور در این مجتمع ادعایی بی‌اساس است و برخی از ساکنان چون از این موضوع اطلاعی نداشتند به این شکل مطرح کردند.

لازم به ذکر هست ساکنین از فعال نبودن ژنراتور نصب شده گلایه دارند

وی هم‌چنین بابیان اینکه برخی از ساکنان به دلیل بی‌اطلاعی از مفاد قرارداد هرگونه کم و کاستی را از چشم شرکت سازنده می‌بینند اظهار می‌کند: ما در این مجتمع تنها تعهد ساخت یک آپارتمان، انباری و پارکینگ را داشتیم اما در عمل مسجد، کتابخانه، درمانگاه و سالن اجتماعات را با وجود اینکه تعهدی در قبال ساخت آن نداشتیم اما احداث کردیم.

وی می گوید: در قرارداد من هیچ بند یا تبصره ای مبنی بر درختکاری و یا کاشت چمن گنجانده نشده است ولی با این‌حال شما در مجتمع مشاهده می کنید که در حد توان نسبت به انجام بخشی از این امور اقدام شده است.

گلایه شرکت سازنده از ساکنان

جالب اینجاست همان طور که ساکنان این مجتمع از شرکت سازنده گلایه دارند رئیس هیئت مدیره شرکت هم گلایه و خواهش هایی از ساکنان دارد تا وی را برای تکمیل این پروژه همراهی کنند.

این سرمایه گذار بخش خصوصی اذعان می کند: متاسفانه ۴۰ درصد ساکنان این مجتمع از پرداخت شارژ ماهیانه به مبلغ ۱۲۰تا ۱۷۰ هزار تومانی خودداری می کنند لذا چگونه می توان انتظار داشت که از مشکلات جلوگیری کرد؟

وی اذعان می کند: تاکنون شاهد سرقت برخی از لوازم آسانسور بودیم اما شهروندان به دلیل بی اطلاعی از این موضوع این نواقص را از چشم شرکت سازنده می بینند.

حسینعلی زاده به ایلنا می گوید: حتی برخی از ساکنان هنوز چک های خرید خانه خود را پاس نکردند اما با وجود تمام این بی مهری ها  ما سعی کردیم که در ارائه خدمات کوتاهی نکنیم.

وی با بیان اینکه تعداد ۳۰ نفر از پرسنل این شرکت برای حل مشکلات در این مجتمع حضور داشته و دفتر این شرکت برای پاسخگویی فعال است تاکید کرد : با این حال شایعه شده که صاحبان این شرکت این مجموعه را رها کرده و رفته اند اما حضور شما به عنوان رسانه در اینجا نشان می دهد که ما پاسخگوی مردم و پیگیر کار های آن ها هستیم.

تهیه اسناد زمان بر است

رئیس هیئت‌مدیره شرکت بتن ساز تربت تهیه اسناد را مطالبه به حق ساکنان دانسته و می گوید: متاسفانه دریافت پایان کار و به دنبال آن سند رسمی مطالبه این شرکت نیز هست اما زمان دریافت پایان کار بسیار طولانی است.

این سرمایه‌گذار بخش خصوصی یادآور می‌شود: در شهر مشهد حداقل ۵۰ پروژه مشارکتی با شهرداری به سرانجام رسیده که هنوز یکی از آن‌ها پایان کار ندارد  و لذا مجتمع یاس نخستین پروژه‌ای نیست که پایان کار ندارد و هنوز سندی برای آن صادر نشده است.

وی اذعان میکند: به ساکنان این مجتمع اطمینان خاطر می دهم که برای دریافت پایان کار و اسناد در تلاش هستیم اما این موضوع نیازمند صرف زمان است.

وی در خصوص گلایه ساکنان که برخی آسانسور های نصب شده فاقد ایمنی و استاندارد لازم است نیز توضیح می دهد: ما برای نصب و راه اندازی آسانسور های این مجتمع ها  با دو شرکت متفاوت قرار داد بستیم که یکی از این شرکت ها متاسفانه توان لازم برای تهیه تجهیزات را نداشت.

وی با بیان اینکه این گلایه مردم را می پذیرم به ما می گوید: به دلیل اینکه برخی از این آسانسور ها مورد تائید ما هم نبود لذا از شرکت مورد نظر شکایت کردیم و لذا در این راستا به جد دنبال آن هستیم که شرکت مذکور نسبت به رفع عیوب اقدام کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز