خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم نامه همکاری ایران خودروی خراسان و بنیاد تعاون زندانیان استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۵۳۶

ایران خودرو خراسان و بنیاد تعاون زندانیان استان تفاهم‌نامه ای مشترک امضا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرعامل ایران خودرو خراسان در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین ایران خودرو خراسان و بنیاد تعاون زندانیان خراسان رضوی گفت: با عنایت و توجهی که مدیران عالی گروه صنعتی ایران خودرو به سایت خراسان دارند، توانسته ایم تولید در این شرکت را طی سال های سخت تحریم سرپا نگه داریم تا امنیت شغلی خوبی در شرکت ایجاد شود.

بیژن زاهدی فرد افزود: حدود یک هزار و پانصد نفر از خانواده ۵ هزار نفری کارکنان ایران خودرو خراسان را جوانان بومی و ساکن در منطقه بینالود تشکیل می‌دهند که بر اساس آمارها، این منطقه کمترین نرخ بیکاری را نسبت به سایر نقاط استان دارا می باشد.

وی اشتغال و کار مناسب را یکی از عوامل موثر در کاهش بزهکاری ها و ناهنجاری های اجتماعی دانست و اظهار کرد: اهمیت تولید را امسال نیز در فرمایشات مقام رهبری با نام گذاری سال با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها شاهد بودیم که تولید نه تنها باعث ایجاد رونق اقتصادی می شود بلکه در نتیجه آن می توان شاهد کاهش ناهنجاری های اجتماعی نیز بود.

وی ادامه داد: از این رو در ایران خودرو خراسان تمام تلاش ما بر این بود تا با حفظ نیروی شاغل خود به رغم همه مشکلات، مانع از بروز سایر چالش های اجتماعی و امنیتی در منطقه شویم.

مدیر عامل شرکت ایران خودرو خراسان اعلام کرد: این تفاهم نامه با هدف ایفای مسئولیت اجتماعی از طریق هم افزایی و بکارگیری منابع طرفین به منظور افزایش توانمندی های مددجویان و کمک به ایجاد اشتغال پایدار و معیشت خانواده های آن‌ها در جهت کاهش بروز آسیب های اجتماعی منعقد شد.

خسرو مختاری مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور نیز با اشاره به اهمیت اشتغال در جلوگیری از بروز چالش های اجتماعی گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده که چند سال قبل صورت گرفت، هزینه نگه داری یک زندانی معادل هزینه تربیت ٢٠ دانشجو است و اگر به اشتغال و تولید توجه نشود می بایست چند برابر آن را در جلوگیری از جرم و نگهداری مجرم هزینه کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز