خبرگزاری کار ایران

گازرسانی به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان‌‌رضوی تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۱۳۷

استاندار خراسان رضوی گفت: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان خراسان رضوی تا پایان سال از نعمت گاز طبیعی بهره مند می‌شوند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدصادق معتمدیان در سفر خود به شهرستان قوچان، باحضور در جمع روستائیان روستای یدک این شهرستان گفت : در دولت‌های مختلف بحث محرومیت زدایی و ارائه خدمات به مناطق گوناگون روستایی، عشایری و شهری در دستور کار دولت‌ها بوده است و امکانات از قبیل آب، برق و گاز به این مناطق خدمات رسانی شده است. 

وی ادامه داد :روستاییان به عنوان یک جامعه مولد نقش به سزایی در تولید ایفا می‌کنند و باید تلاش کنیم تا این جمعیت مولد در روستاها حفظ شوند تا شاهد حاشیه نشینی در شهر ها نباشیم. 

استان خراسان رضوی درباره مشکلات روستای یدک نیز تاکید کرد : طرح باز نگری طرح هادی باید در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار بگیرد چرا که این روستا در مسیر و معرض خطر سیل است و ما تلاش می‌کنیم جهت تکمیل و ساخت سالن ورزشی، مدرسه، زمین چمن و ساختمان دهیاری اعتباراتی را اختصاص دهیم. 

وی همچنین افزود : مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار و ۵۰ تن سیمان رایگان برای اجرای پروژه های عمرانی روستا در اختیاری دهیاری قرار خواهیم داد و ۲۰ درصد روستای یدک نیز که به دلایل مختلف گازرسانی آن انجام نشده است باید هرچه سریعتر عملیات گازرسانی به این واحدهای مسکونی روستایی آغاز شود. 

معتمدیان در حاشیه بازدید از روستا یدک، دستور فوری برای بازنگری طرح هادی، گاز، آب و برق رسانی به واحد های مسکونی که خارج از طرح هادی  روستای یدک هستند را صادر کرد. 

وی با دستور به فرمانداری قوچان در خصوص اعلام اسامی خانوارهای تحت پوشش روستاییان یدک در کمیته امداد، به هر خانوار ار طرف استانداری مبلغ ۵۰۰ هزارتومان کمک معیشتی اهدا کرد. 

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی نیزدر این برنامه خاطرنشان کرد : یکی از برنامه های اصلی ما باید برگزاری جلسات شورای اداری و حتی حضور اعضای شورای تامین در روستاها باشد تا بتوانیم به صورت میدانی و جهادی از نزدیک با مشکلات مردم آشنا و برای رفع آنها تصمیم گیری کنیم. 

علی آذری ادامه داد: حضور استاندار خراسان رضوی در روستای یدک یک اقدام جهادی بوده است و این اقدام پس از انقلاب تا کنون در این روستا انجام نشده است. امیدواریم با تداوم این سفرها مشکلات مردم روستاهای استان بویژه شهرستان قوچان حل شود. 

امین رضا مرآتی، فرماندار قوچان نیز بیان کرد : طرح هادی ۶۸ روستای قوچان باید بازنگری شود که یکی از روستاهای اولویت دار، روستای یدک است. 

استاندار خراسان رضوی در دیدار چهره به چهره و از نزدیک با اهالی روستای زوخانو که یکی از محروم ترین روستاهای شهرستان قوچان است بازدید کرد و مردم این روستا مشکلات خود از قبیل گاز رسانی، تأمین آب شرب و اینترنت را با وی مطرح کردند. 

معتمدیان در این بازدید، دستور پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار به دهیاری روستای زوخانو را صادر کرد که با اولویت مشکلات این روستا برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز