خبرگزاری کار ایران

کاهش ۵۰ درصدی برداشت جو در گناباد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۸۱۶

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: برداشت جو طی سال زراعی جاری در این شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته ۵۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد ، نعمت الله غفوری گفت: کاهش شدید بارندگی و سرمازدگی در فصل زمستان پارسال موجب کاهش ۵۰ درصدی سطح زیرکشت جو در  شهرستان گناباد شد.

وی ادامه داد: امسال هزار و ۳۰۰ تن جو از هزار و ۲۰۰ هکتار زمینهای کشاورزی شهرستان گناباد برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: برداشت جو با نظارت کارشناسان توسط ۲۲ دستگاه کمباین در گناباد طی یک ماه گذشته انجام شد.

وی از کشاورزان خواست با توجه به کاهش برداشت جو نسبت به ذخیره سازی بذر مورد نیاز خود اقدام کنند.

غفوری افزود: خشکسالی و کمبود شدید بارندگی موجب کاهش ۵۰ درصدی محصولات زراعی آبی و ۹۰ درصدی محصولات دیم در این شهرستان شده است.

وی ادامه داد: استمرار خشکسالی در بخش دام نیز تولید شیر و گوشت را ۳۰ درصد و تولید علوفه مراتع را ۹۰ درصد کاهش داده است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد کاهش ۵۰ درصدی تولید عسل در زنبورستان‌های این شهرستان را نیز از دیگر تاثیرات خشکسالی در بخش کشاورزی گناباد دانست.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و کاخک، سه شهر گناباد، بیدخت و کاخک و ۱۰۶ روستا است. ۳۴ هزار نفر از جمعیت گناباد ساکن روستاهای این شهرستان هستند.

گناباد با وجود تجربه حدود دو دهه پدیده خشکسالی، دارای حدود ۲۰ هزار هکتار زمین کشت آبی، هزار و ۷۰۰ هکتار کشت دیم و ۵۰۰ هزار راس دام است.

سالانه ۸۴ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی در این شهرستان تولید می‌شود. مهمترین محصولات زراعی و دامی گناباد شامل گندم، جو، زعفران، انار، بادام، محصولات جالیزی، پنبه، پسته، شیر، گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم مرغ است.

این شهرستان در تولید ارزن، زرشک، منداب آبی، سماق، انواع توت، چغندر، شاهدانه و انجیر دارای رتبه‌های نخست تا سوم در خراسان رضوی است.

۳۴ هزار بهره‌بردار کشاورز، دامدار و باغدار فعال در شهرستان گناباد از آب استحصالی از ۴۰۰ حلقه چاه عمیق و نیمه‌عمیق و ۳۴۶ رشته قنات برای تولید محصول بهره می‌برند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز