خبرگزاری کار ایران

افزایش ۳ برابری هزینه‌های قطار شهری مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۳۷۸

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: شیوع کرونا هزینه تمام شده هر سفربا قطار شهری را از ۳ هزار تومان به ۹ هزار تومان افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، وحید مبین مقدم گفت: شیوع کرونا هزینه تمام شده هر سفربا قطار شهری را از ۳ هزار تومان به ۹۰۰۰ تومان افزایش داده است.

مبین مقدم در این باره افزود: طبق آنالیز‌های انجام شده قیمت تمام شده هر سفر قبل از شیوع ویروس کرونا در سال ۹۹ حدود ۳ هزار تومان بود که این رقم بعد از شیوع کرونا به ۹ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: پیش از کرونا ۲ هزار تومان از هزینه تمام شده سفر را شهرداری به صورت یارانه پرداخت می‌کرد و شهروندان تنها هزارتومان از هزینه‌های تمام شده را برای استفاده از قطار شهری پرداخت می‌کردند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد تصریح کرد: این درحالی است که طبق قانون باید یک سوم از هزینه تمام شده سفر با حمل ونقل عمومی اتوبوس و قطار شهری را دولت، یک سوم را شهرداری و یک سوم دیگر را شهروندان پرداخت کنند که متاسفانه دولت چندین سال که سهم خود را پرداخت نمی‌کند وشهرداری این بار را به دوش می‌کشد.

مبین مقدم با بیان اینکه اکنون و با توجه به تاثیرات شیوع ویروس کرونا هزینه تمام شده هر سفر با خطوط قطار شهری مشهد به ۹ هزارتومان افزایش پیدا کرده است، اظهارکرد: پیش از شیوع کرونا روزانه به صورت میانگین ۲۴۰ هزار مسافر توسط خطوط قطار شهری جابجا می‌شدند که این آمار طی سال گذشته و پس از کرونا به حدود ۸۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده است که همین امر هزینه تمام شده هر سفر را افزایش داده است.

وی ادامه داد: در کنار کاهش قابل توجه مسافر، هزینه‌های ضد عفونی مستمر ناوگان و ایستگاه‌ها و همچنین توزیع اقلام بهداشتی و... نیز از دیگر عوامل افزایش هزینه‌های تمام شده هر سفر با قطار شهری است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد افزود: باتوجه به این موضوع اکنون شهرداری مشهد ۸ هزار تومان از هزینه تمام شده هر سفر را به صورت یارانه پرداخت کرده و شهروندان تنها هزار تومان از این مبلغ را پرداخت می‌کنند و این درحالی است که دولت همچنان مانند سال‌های گذشته سهم خود را پرداخت نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز