خبرگزاری کار ایران

رونمایی از یادمان حکیم و فیلسوف ایرانی در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۳۱۴

دیروز هم زمان با روز بزرگداشت ملاصدرا از یادمان دائم صدرالدین محمدابراهیم قوامی شیرازی ملقب به ملاصدرا، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، دیروز هم زمان با روز بزرگداشت ملاصدرا از یادمان دائم صدرالدین محمدابراهیم قوامی شیرازی ملقب به ملاصدرا با حضور سید مجتبی منتظری معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و شماری از مسئولان رونمایی شد، این مجسمه را که در محله احمدآباد، ابتدای بولوار ملاصدرا جانمایی شده ملک دادیار گروسیان ساخته است.

گروسیان از مجسمه سازان شناخته شده کشور و دارای نشان درجه یک هنری است. طراحی و ساخت چندین مجسمه در تهران و شهرستان‌ها ازجمله چوپان نی زن در اصفهان و مادر در باغ هنر خانه هنرمندان حاصل کار این هنرمند است. او در نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر و شهدای مشهد نیز که در آذر ۹۸ برگزار شد حضور داشت و مجسمه محمدرضا شفیعی کدکنی شاعر خراسانی را ساخت. این مجسمه هنوز جانمایی نشده و بنا به گفته‌های مسئولان قرار است به زودی درکنار ۹ مجسمه دیگر سمپوزیوم در گذر مفاخر جانمایی شود. مجسمه ملاصدرا دومین ساخته گروسیان برای شهر مشهد است.

مجسمه ۳ متری

مجتبی منتظری معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در مراسم رونمایی از یادمان دائمی ملاصدرا، می‌گوید: یادمان حکیم و فیلسوف شهیر ایران و بنیان گذار حکمت متعالیه از سوی هنرمند ملک دادیار گروسیان از استادان بزرگ و نامی دانشگاه‌های ایران در ارتفاع ۳ متر در مدت زمان ۵ ماه از جنس فایبرگلاس ساخته شده است.

وی می‌افزاید: سردیس و پیکره نام آوران بزرگ کشور و خراسان برای تکریم و تجلیل از این افراد و معرفی شخصیت‌های تأثیرگذار در تاریخ کشور در سطح شهر جانمایی می‌شود. به مناسبت روز بزرگداشت ملاصدرا که تأثیر بسیاری در علم فسلفه داشته است نیز یادمان آن در تقاطع ملاصدرا نصب شد. به گفته او هدف، سازمان فرهنگی شهرداری این است که مردم با دیدن این یادمان از مفاخر خود یاد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز