خبرگزاری کار ایران

تب سنجی ۳۰ هزار مسافر در مرز دوغارون خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۸۱۹

رئیس جمعیت هلال‌ احمر تایباد در استان خراسان رضوی گفت: ۳۰ هزار و ۳۷۰ مسافر خارجی و ایرانی ورودی از افغانستان به ایران از ۲۵ اسفند پارسال تا ۲۶ اردیبهشت‌ ماه جاری در گذرگاه زمینی دوغارون این شهرستان تب‌سنجی و پایش شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی رمضانی در این خصوص افزود: این تعداد مسافر در اجرای طرح "مراقبت بهداشتی از مسافران مشکوک مبتلا به کرونا" توسط ۲۲ تیم چهار نفره از داوطلبان جمعیت هلال احمر با مشارکت شبکه بهداشت و درمان تایباد تب‌سنجی شده و سلامت آنان پایش شد.

وی ادامه داد: در این طرح غربالگری هزار و ۲۷۱ مسافر خارجی مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ تشخیص داده شدند که آزمایش های لازم از آنان انجام شد.

رئیس جمعیت هلال‌ احمر تایباد گفت: طرح مراقبت بهداشتی مسافران ورودی به کشور از مرز دوغارون و کشور افغانستان برای نخستین بار در این منطقه و با شیوع ویروس کرونا اجرا شد.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد آزمایشهای انجام شده مربوط به مردان و ۱۵ درصد مربوط به زنان بوده است افزود: در این مدت بیش از ۱۲ هزار و ۸۳۰ برگ بروشور آموزشی در حوزه بیماری کووید ۱۹ بین مسافران ورودی به کشور توزیع شده است.

رمضانی به توزیع اقلام بهداشتی بین اتباع افغانستان در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین در مرز دوغارون اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۲۱۱ هزار انواع ژل و مایع ضدعفونی کننده و ۳۵۴ هزار عدد ماسک در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین بین اتباع افغانستانی حین خروج از مرز دوغارون به کشورشان طی چهار مرحله توزیع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز