خبرگزاری کار ایران

شوشتری نماینده مردم قوچان و فاروج:

مهم‌ترین مانع آمریکا برای حمله به سوریه توجیه افکار عمومی دنیاست

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۲۴

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مهمترین مانع آمریکا برای حمله به سوریه، توجیه افکار عمومی دنیا بود، گفت: پذیرش اسد برای خروج سلاح‌های شیمیایی آمریکا را غافگبر کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مهم‌ترین مانع آمریکا برای حمله به سوریه، توجیه افکار عمومی دنیا بود، گفت: پذیرش اسد برای خروج سلاح‌های شیمیایی آمریکا را غافلگیر کرد.

هادی شوشتری در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در قوچان، درباره رویکرد دولت بشار اسد در حل بحران سوریه گفت: التزام دولت اسد به مفاد مندرج در ان پی تی و موازین بین المللی دولت آمریکا را در حمله به سوریه غافلگیر کرد.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برتری گذاره عقلانی مبنی بر توسعه و اصلاح سیاسی سوریه از داخل باعثشد تا افکار عمومی دنیا با طرح جنگ آمریکا علیه دولت سوریه مخالفت کنند.

وی با اشاره به اینکه شکست آمریکا در حمله نظامی به سوریه دلایل مختلفی دارد، افزود: مهم‌ترین مانع آمریکا در فرآیند تصمیم گیری نظامی در سوریه توجیه افکار عمومی دنیا است، اینکه چه کسی در سوریه رئیس جمهور بوده یا کدام رژیم در این کشور حکومت کند تنها بستگی به تصمیم مردم سوریه در انتخابات آینده این کشور دارد.

شوشتری تصریح کرد: البته مباحثمربوط به استانداردهای بین المللی عامل دیگر شکست آمریکا در حمله نظامی به سوریه بود.

وی بیان کرد: آمریکا با طرح خلع سلاح هسته‌ای قصد حمله به سوریه را داشت، اما التزام بشار اسد به قواعد ان پی تی و بین المللی دولت آمریکا را غافلگیر کرد و بهانه جنگ را از آن‌ها گرفت.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس گفت: اگر دنیا و غرب به دنبال خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای است، چرا این موضوع درباره رژیم صهیونیستی طرح نمی‌شود.

شوشتری افزود: دولت سوریه در بحثسلاح‌های شیمیایی به صراحت اعلام کرده که تابع قواعد بین المللی بوده و خارج از مفاد مندرج در معاهدات جهانی عمل نمی‌کند، این موضوع شکست سنگین آمریکا را در منطقه رقم زد.

وی درباره همکاری دولت اسد با غرب در ارائه سلاح‌های شیمیایی، ادامه داد: این اقدام سوریه نشان از پختگی هیات حاکمه این کشور دارد، البته مشورت بشار اسد با دولت‌های دوست و متحد نیز دراین باره بی‌تاثیر نبود.

دبیر کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره نقش روسیه در حل بحران سوریه تصریح کرد: همسویی دولت سوریه و روسیه در رابطه با مسائل بین المللی و منطقه‌ای تاکنون در پایان تنش‌ها در سوریه نقش موثری را ایفا کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز