خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک کشاورزی مطرح کرد؛

نقش قابل‌توجه بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی و صادرات کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۱۷۷

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: بخش کشاورزی به گواه آمار در تولید ناخالص داخلی صادرات و اشتغال کشور نقش قابل‌توجهی دارد و از عملکردهای خوب این بخش در سال‌های اخیر، رشد ارزش افزوده در سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیر طرح OSEC با مدیرعامل بانک کشاورزی دیدار و برخی از اقدامات انجام شده توسط این سازمان را برای وی تشریح کرد.

سید احسان مصطفوی مدیر طرح OSEC در این دیدار گفت: تولید و صادرات زعفران دنیا با توجه به سهم بیش از ۹۰ درصدی ایران از تولید جهانی باید از سوی کشورمان مدیریت شود و برای این مهم، نیازمند سازمانی جهانی هستیم تا تولیدکنندگان زعفران دنیا با محوریت ایران گردهم آیند.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از خروج مالکیت زعفران از دست ایران تشکیل سازمان OSEC  امری ضروری است، افزود: یکی از اقدامات مؤثر این سازمان ایده ایجاد دفاتر پیشخوان زعفران بود، این دفاتر باهدف تجمیع تمامی خدمات قابل‌ارائه به ذی‌نفعان اکوسیستم زعفران در مناطق زعفران خیز کشور طرح‌‍ریزی شده است. 

مصطفوی در خصوص راه‌اندازی اولین کتابخانه تخصصی زعفران کشور نیز گفت: در این کتابخانه مجموعه‌ای گسترده از منابع گوناگون در زمینه محصول زعفران با بیش از ۱۶۰۰ نسخه نفیس و تخصصی گردآوری شده است.

مدیر طرح OSEC با اشاره به راه‌اندازی اولین موزه تخصصی زعفران ادامه داد: این سازمان در اقدامی خاص شروع به جمع‌آوری ابزارها و وسایل قدیمی کاشت و نگهداری زعفران نموده است. در این نمایشگاه مراحل کاشت و برداشت زعفران در معرض دید مراجعه‌کنندگان قرار گرفته و مراجعه‌کنندگان می‌توانند نظاره‌گر مراحل کاشت و برداشت زعفران با مقیاس طبیعی باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه توسعه صنایع تبدیلی در زمینه زعفران، نیازمند همکاری دانشگاه‌ها، متولیان بخش دولتی و استفاده از توان‌بخش خصوصی است، “OSEC” باتوجه‌به رسالت خود به‌منظور هم‌افزایی این تلاش‌ها و یکپارچه کردن توان متخصصین، طرح ایجاد پالایشگاه تخصصی زعفران را پیشنهاد داد.

وی همچنین با اشاره به اینکه ثبت روز ملی زعفران به پیشنهاد این سازمان به وزارت جهاد ارسال شده، گفت: با پیشنهاد سازمان OSEC، وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد تا در خصوص ثبت روز ملی زعفران در ۲۷ مهرماه که اوج فصل برداشت این محصول و آغاز بکار طرح مدیریت تولید و صادرات زعفران است، اقدام شود که این اقدام حرکت ارزنده برای پاسداشت مقام کشاورز و این محصول ارزشمند محسوب می‌شود.

مصطفوی افزود: تأسیس اولین صندوق کالایی کشور، تأسیس اولین کارخانه زنجیره ارزش زعفران، تأسیس بزرگ‌ترین، مجهزترین و مکانیزه‌ترین انبار بورسی کشور، ایجاد بانک ژن زعفران، طراحی سامانه تخصصی آنالیز زعفران و ایجاد اولین صندوق امانات زعفران کشور برخی از اقدامات مهم سازمان OSEC بوده است.

روح‌الله خدا رحمی مدیرعامل بانک کشاورزی نیز گفت: بخش کشاورزی به گواه آمار در تولید ناخالص داخلی صادرات و اشتغال کشور نقش قابل‌توجهی دارد و از عملکردهای خوب این بخش در سال‌های اخیر، رشد ارزش افزوده در سال گذشته است و امید می‌رود با اتکا به آمار عملکردی این بخش در سال زراعی جدید، این رشد ادامه داشته باشد.

وی افزود: تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در زمینه مکانیزاسیون بخش کشاورزی در مقایسه با سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است.

مدیرعامل بانک کشاورزی تصریح کرد: تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری به‌موقع و هدفمند، حمایت از ابرپروژه‌های کشاورزی با هدف تأمین امنیت غذایی و توسعه سامانه‌های الکترونیک به منظور کاهش حضور در شعب جمله برنامه‌های این بانک در سال جاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز