خبرگزاری کار ایران

در دیدار با معاون دادستان کل کشور مطرح شد:

ضرورت تشکیل اوسِک برای جلوگیری از خروج مالکیت زعفران از دست ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۰۵۲

مدیر طرح سازمان مدیریت تولید و صادرات زعفران با "سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور" دیدار و به شرح اهداف و اقدامات سازمان اوسِک پرداخت.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، سید احسان مصطفوی، مدیر طرح سازمان اوسک در این دیدار با تشریح اقدامات انجام شده توسط این سازمان گفت: عدم توجه به حوزه‌های بین المللی در محصولاتی مانند زیره، پسته، خاویار، فرش، فیروزه و ابریشم موجب تضعیف مالکیت ایران در این محصولات شده است و برای جلوگیری از خروج مالکیت زعفران از دست ایران، تشکیل سازمان اوسک امری ضروری بوده که در این راستا ایجاد سامانه اصالت سنجی زعفران توسط هوش مصنوعی، صیانت از پیاز زعفران، ثبت روز ملی و جهانی زعفران و ایجاد پالایشگاه زعفران نیز از اقدامات در حال انجام توسط این سازمان است.

وی افزود: هم اکنون بازار جهانی زعفران به دلیل عدم نظارت دارای نوسان فراوانی است که باعث افزایش و یا کاهش قیمت و نارضایتی افراد مختلفی از جمله کشاورزان شده و یکی از مزایای ایجاد سازمان جهانی جلوگیری از نوسانات غیر ضروری بازار زعفران است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات بازار زعفران وجود واسطه گران غیر ضروری در این حوزه است که باعث افزایش کاذب قیمت و نارضایتی مصرف کنندگان شده و سازمان جهانی زعفران قصد حذف این واسطه گران غیر ضروری را دارد.

مصطفوی گفت: ایجاد برند ملی زعفران برای صادرات این محصول نیز از جمله اهداف و مزیت های ایجاد سازمان جهانی زعفران (اوسِک) برای ایران است .

مدیر طرح اوسِک افزود:یکی از اولویت های ایجاد این سازمان ، فرهنگ سازی و ترویج مزیت های مصرف زعفران برای افراد مختلف است،زعفران دارای خواصی زیادی برای بیماری ها و ایجاد نشاط برای انسان است و باید تمامی اقشار جامعه با این مزایا آشنا شوند و از این طریق میزان مصرف زعفران برای افراد را افزایش دهیم.

سازمان جهانی مدیریت تولید و صادرات زعفران با عنوان OSEC، با هدف در دست گرفتن و نقش آفرینی موثر در بازارهای جهانی زعفران توسط ایران  بهمن ماه سال گذشته با حضور رئیس جمهوری، رسما رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز