خبرگزاری کار ایران

معاون دادستان مطرح کرد؛

تشدید برخورد با تورهای غیر مجاز گردشگری در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۸۰۲

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی تشدید برخورد با تورهای غیرمجاز گردشگری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، اسماعیل رحمانی در جلسه بررسی نظارت بر تورهای گردشگری دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی که با حضور معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و رئیس پلیس امنیت اخلاقی مشهد برگزار شد، افزود: در راستای سامان‌دهی شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و جلوگیری از صدور مجوز برای برگزاری سفرهای گروهی که موجب اختلاط غیرمنطبق با ارزش‌های جامعه را فراهم می‌کند، همه شرکت‌ها و دفاتر باید که از صدور هرگونه مجوز سفر گروهی غیرمشروع خودداری کنند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی ادامه داد: عدم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و موازین قانونی، مسئولیت متوجه مدیر شرکت یا دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری و نیز راهنمای اعزامی که برگزاری چنین سفرهایی را فراهم کرده‌اند، خواهد بود.

رحمانی  با بیان این‌که برگزاری تورهای خانوادگی با رعایت شئونات اسلامی و موازین قانونی از سوی دفاتر و شرکت‌های مجاز بلامانع است، گفت: با گردشگری مخالفتی وجود ندارد، هدف ما کمک به توسعه گردشگری و برخورد با متخلفان است.

او درباره همراهی افراد مجرد در تورهای گردشگری اظهار کرد:  با همراهی افراد مجرد در تورهای گردشگری مشکلی نداریم اما باید شرایط و مقررات تعیین شده، موازین و شئونات اسلامی رعایت شود.

 معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد افزود: شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، باید در زمان صدور بیمه‌نامه به هویت افراد ثبت‎نام کنند به منظور جلوگیری از وقوع بزه توجه کنند.

رحمانی با اشاره به ضرورت برخورد با تورهای غیرمجاز گفت: با هرگونه فعالیت گروهای غیرمجازی که در فضای مجازی فعالیت می کنند برخورد خواهد شد و فضاهای مورد استفاده آن‌ها از طریق پلیس فتا مسدود خواهد شد.

او با اشاره به این‌که مقرر شده است اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با تشکیل کمیته نظارت بر تورهای گردشگری در اداره کل اقدام کند افزود: هرگونه فعالیت تورهای غیرمجاز در فضای مجازی را شناسایی و تیم‌های نظارتی متشکل از نمایندگان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و راهنمایان تور تشکیل شود.

او ادامه داد: فعالیت تورهای گردشگری در فضای مجازی و حقیقی رصد شود و متخلفان هر هفته معرفی شوند تا از طریق پلیس فتا فعالیت آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد و از تخلف جلوگیری شود.

رحمانی با بیان این‌که طی سال گذشته برخوردهای اولیه انجام شده، بر ضرورت پیشگیری تاکید کرد و گفت: اگر با متخلفان قاطعانه برخورد شود تور غیرمجاز برگزار نخواهد شد.

هم‌چنین معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‎دستی خراسان رضوی گفت:  فعالیت شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی باید منطبق با آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی باید که موارد مرتبط با برگزاری تورها احصا شده است و به زودی ابلاغ می‌شود.

یوسف بیدخوری افزود: دفتر یا شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری موظف است با همان نام و مجوزی که از اداره‌کل دریافت کرده است در فضای مجازی فعالیت کند.

او ادامه داد: فعالیت با سایر عناوین که برخی از آن‌ها اسامی غیرمتعارف نیز هستند، از نظر این اداره‌کل غیرمجاز محسوب می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎دستی خراسان رضوی تصریح کرد: کمیته نظارت بر تورهای گردشگری دفاتر و شرکت‌های گردشگری تشکیل و اقدامات و فعالیت‌هایی که به گردشگری لطمه وارد می‌کند یا آن را با چالش مواجه می‌کند، رصد‌ خواهد شد.

هم‌چنین سرهنگ مهدی شاه‌قاسمی رئیس پلیس امنیت اخلاقی مشهد در این جلسه با اشاره به تشکیل کمیته نظارت بر تورهای گردشگری گفت: باید با رصد دقیق فعالیت‌ها از اقداماتی که برای گردشگری چالش ایجاد می‌کند و فضاهای مورد استفاده آن‌ها در فضای مجازی از طریق پلیس فتا مسدود خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز