خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بهزیستی قوچان:

۱۲۰۰ نفر مستمری‌بگیر بهزیستی قوچان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۵۰

رئیس اداره بهزیستی قوچان در جلسه هم اندیشی با اعضا شورای شهر قوچان در دوره چهارم از وجود یک‌هزار و ۲۰۷ مددجوی مستمری بگیر قوچانی زیرپوشش این اداره خبر داد.

رئیس اداره بهزیستی قوچان از وجود یک‌هزار و ۲۰۷ مددجوی مستمری بگیر قوچانی زیرپوشش این اداره خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از قوچان، علی اصغر ابراهیمی در جلسه هم اندیشی بهزیستی این شهرستان با اعضا شورای اسلامی شهر قوچان در دوره چهارم با بیان اینکه ما به دنبال زندگی مطلوب برای مردم به ویژه جامعه هدفمان هستیم، اظهار کرد: بالغ بر یک‌هزار و ۲۰۷ مددجوی مستمری‌بگیر زیرپوشش بهزیستی قوچان بوده و تعداد زیاد دیگری نیز در نوبت وارد شدن به سیستم سازمان هستند.

وی، پرداخت وام خوداشتغالی به مددجویان را تا سقف ۱۰ میلیون تومان ذکر کرد و متذکر شد: هدف سازمان، بازتوانی معلولان با ایجاد شغل مناسب برای مددجویان تا رسیدن به مرز خودکفایی است.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال ۹۱ بالغ بر ۶۶ مورد وام خود اشتغالی و کمک‌های بلاعوض پرداخت شده است، افزود: به ۶۶ نفر وام خود اشتغالی و سرمایه کار بلا عوض به میزان ۱۱۷ میلیون تومان از طریق واحد اشتغال و مشارکت به متقاضیان پرداخت شده است.

وی، خیاطی، آرایشگری، بافندگی، گلدوزی و… را جزو موارد وام‌های اشتغال ذکر کرد و متذکر شد: وام اشتغال در جهت خود کفایی مددجویان بهزیستی است که مددجو پس از رسیدن به مرز خودکفایی، مستمری‌اش قطع می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به پرداخت کمک هزینه ساخت و خرید و رهن واحد مسکونی مددجویی در سال گذشته گفت: ۲۴ مورد وام و کمک هزینه سخت و یا خرید ورهن واحد مسکونی جهت مددجویان با اعتبار ۶۴۰میلیون ریال در سال ۹۱ توسط بهزیستی پرداخت شد.

وی، پرداخت ۴۷۴ مورد پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار با اعتبار ۱۴۱میلیون تومان، ۸۳۱ مورد دریافت یارانه برای ترک اعتیاد و مشاوره هنگام و پس از ترک به میزان ۱۲ میلیون تومان، ۵۷۲۰ مورد خدمات فیزیوتراپی، شنوایی و گفتار درمانی و کار درمانی و ۴۴مورد کمک هزینه درمان بیماران روانی مزمن به میزان ۱۳ میلیون تومان را از دیگر خدمات این نهاد برشمرد.

رئیس اداره بهزیستی قوچان، کمک هزینه تحصیلی برای بیش از ۴۴۰ دانش‌آموز و دانشجو به میزان ۳۰میلیون تومان، توزیع ۱۰۲۰قوطی شیرخشک رایگان، توزیع بن کارت، انجام خدمات معافیت سربازی، پرداخت کمک هزینه ورزشی به معلولین ورزشکار به مبلغ ۱میلیون تومان جهت ۲۰نفر، پرداخت ۷میلیون تومان کمک هزینه خرید وسایل کمک توانبخشی(ویلچر، عصا، سمعک، ساعت گویا و…) جهت ۳۰۰نفر از مددجویان را از دیگر اقدام‌های این نهاد ذکر کرد.

وی از فعالیت آسایشگاه معلولان ذهنی شبانه‌روزی، ۳ تشکل معلولین جسمی حرکتی، نابینایانو ناشنوایان، دو مرکزدرمان و ترک اعتیاد، ۵گروه همیار زنان سرپرست خانوار، ۲۴ مهد کودک شهری و ۲۲ مهد کودک روستایی با ۲۰۰۰کودک تحت پوشش و… خبر داد.

ابراهیمی همچنین از اجرای طرح ارتقا توان ذهنی شیرخوران در مهد‌های کودک برای ۴۸ شیرخوار، برگزاری ۵جشنواره قرآن، فرهنگی و هنری و ورزشی، اجرای برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در بین ۳۳۸۰نوزاد، اجرای ۴ کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی و مهارت‌های پیش از ازدواج برای ۱۶۰ نفر، اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم(آمبلیوپی) در کودکان زیر ۶ سال برای ۶۱۰۰کودک و اجرای ۷ کارگاه آموزشی و آگاهسازی پیشگیری از اعتیاد با هزینه ۳ میلیون تومان خبر داد.

ابراهیمی رسیدن مددجو به خودکفایی را از اهداف بهزیستی عنوان کرد و متذکر شد: با توجه به محدود بودن امکانات بهزیستی تلاش می‌شود به نیازمندان واقعی کمک موثر صورت گیرد.

وی افزود این فعالیت‌ها فقط بخش کوچکی از کارهای انجام شده است و امیدواریم بتوانیم با کمک و همیار اعضا محترم شورای شهر قوچان قدم‌های بهتری برای بهزیستن مردم قوچان برداریم.

همچنین در این هم اندیشی تمامی اعضا شورا ابراز امیدواری و اعلام آمادگی نمودند تا تمام توان خود را جهت همکاری با بهزیستی و جامعه معلولین انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز