خبرگزاری کار ایران

ابتلای کارکنان یک شرکت صنعتی در نیشابور به کرونای انگلیسی در نیشابور/ یک نفر ، ۶۷ نفر را آلوده کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۰۶۳

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت:‌ یک فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در این شهرستان ۶۷ نفر از کارکنان یک شرکت صنعتی را گرفتار این بیماری کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد،محسن عظیمی‌نژاد در این خصوص اظهار داشت:‌ چهارم فروردین یک مرد ۷۰ ساله به عنوان نخستین مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی در نیشابور شناخته شد که آزمایشی که از اعضای خانواده وی گرفته شد، مشخص کرد ۹ نفر آنان به این ویروس مبتلا شده اند.

این پزشک متخصص  با اشاره به سرعت بالای سرایت ویروس کرونای انگلیسی، افزود:‌ یکی از فرزندان این فرد در شرکتی صنعتی مشغول به کار بود که متاسفانه ۶۷ نفر از افرادی را که در آن مجموعه با وی ارتباط مستقیم داشتند، به این ویروس مبتلا کرده است.

وی بیان کرد: اکنون با مثبت شدن پاسخ آزمایش این افراد، ‌ درخواست تعطیلی این کارخانه را داده ایم تا از ۵۰۰ نفر کارکنان این مجموعه صنعتی آزمایش گرفته شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور تاکید کرد:‌ ظرفیت بیمارستانی ما محدود است و شهروندان باید بیشتر مسائل بهداشتی را رعایت کنند.  علائم مبتلایان به کرونا در نیشابور بیشتر گوارشی است و افراد مبتلا دارای حالات تهوع، استفراغ و اسهال بوده‌اند.

عظیمی‌نژاد خاطرنشان کرد: پیش از این ۳۵ مبتلای به کرونای انگلیسی در نیشابور شناسایی شده و ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده بودند که از این تعداد پنج نفر به روش لوله‌گذاری در مجرای تنفسی، اکسیژن رسانی می‌شوند و حدود ۶۰ درصد از آزمایش‌های کرونا در این شهرستان مثبت است.

وی افزود:‌ سرعت سرایت ویروس انگلیسی در نیشابور بالاست و استفاده از ماسک، شرکت نکردن در دورهمی‌ها، مخصوصا برای کسانی که در روزهای گذشته به مسافرت رفته‌اند باید به طور جدی مورد توجه شهروندان قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز