خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار در گفتگو با ایلنا:

وزارت کار با قراردادهای سفید امضاء قاطعانه برخورد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۰۴

«قرارداد‌های سفید امضا که به صورت غیر قانونی منعقد می‌شوند، عمدتاً در کارگاه‌های کوچک متداول‌اند. / بازرسان وزارت کار از کارگاه‌ها به صورت منظم بازدید به عمل می‌ آورند و در صورت بروز تخلف در عقد قرارداد، مراتب را گزارش می‌دهند.»

ایلنا: معاون توسعه اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برخورد قاطع وزارت کار با کارفرمایانی که اقدام به انعقاد قرار داد سفید امضا با کارگران می‌کنند خبر داد.

علی اکبر لبافی معاون توسعه اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره به ایلنا گفت: قرارداد‌های سفید امضا که به صورت غیر قانونی منعقد می‌شوند، عمدتاً در کارگاه‌های کوچک متداول‌اند.

معاون وزیر کار ادامه داد: برای رفع ریشه‌ای این مشکل باید شرایط برای حمایت از این گونه کارگاه‌ها فراهم شود تا شاهد تضییع حقوق کارگران نباشیم.

لبافی مهم‌ترین دلیل انعقاد قراردادهای سفید امضا را عرضه بیشتر نیروی کار به نسبت تقاضای بازار کار عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوع باعثمی‌شود تا برخی کارگاه‌هایی که دچار مشکلات‌اند به سمت انعقاد قراردادهای سفید امضا با کارگران متمایل شوند.

معاون وزیر کار با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کاهش قراردادهای سفید امضا بیان کرد: در این راستا بازرسان وزارت کار از کارگاه‌ها به صورت منظم بازدید به عمل می‌ آورند و در صورت بروز تخلف در عقد قرارداد، مراتب را گزارش می‌دهند.
لبافی در پایان یادآور شد: کارگران نیز می‌توانند در صورت عقد قرارداد سفید امضا، موضوع را به وزارت کار گزارش دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز