خبرگزاری کار ایران

هادی شوشتری:

به دنبال ایجاد استان جدید با مرکزیت قوچان هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۳۰

الحاق شهرستان قوچان به استان خراسان شمالی یک شایعه بوده و قوچان ظرفیت تبدیل شدن به استان را دارد و ما به دنبال ایجاد استان جدید با مرکزیت قوچان هستیم.

ایلنا: نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: الحاق شهرستان قوچان به استان خراسان شمالی یک شایعه بوده و قوچان ظرفیت تبدیل شدن به استان را دارد و ما به دنبال ایجاد استان جدید با مرکزیت قوچان هستیم.

هادی شوشتری در گفتگو با خبرنگار ایلنا در قوچان اظهار کرد: پس از تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوان جهت ارتقا مجتمع آموزش عالی قوچان موفق به اخذ مجوز ارتقا دانشگاه قوچان با عنوان دانشگاه مهندسی و فن آوری‌های نوین قوچان شدیم و اکنون در حال پیگیری حدود هشت پروژه در تقسیمات کشوری هستیم که تاکنون حدود ۷۰درصد پیشرفت داشته است که از آن جمله می‌توان به ارتقا دهستان قوچان عتیق به بخش اترک و ارتقا روستای شهر کهنه به شهر و همچنین ارتقا دهستان‌های شیرین دره و دوغایی به بخش‌های جدید و روستا‌های مزرج و آلماجق به شهرهای جدید است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در همین راستا در حال پیگیری ارتقا فرمانداری قوچان به فرمانداری ویژه و همچنین ایجاد منطقه ویژه اقتصادی قوچان با استفاده از ظرفیت‌های ویژه قوچان و موقعیت مرزی آن هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌های بلند مدت جهت پیشرفت منطقه و ارتقا قوچان گفت: متاسفانه با عدم پیگیری‌ها در دوره قبل مجلس و در دولت قبل در بخش عمران شهری در گذشته بسیاری از پروژه‌های مهم و تاثیرگذار حذف شده بود که دو مورد آن‌ها مثل تقاطع غیرهمسطح و کنارگذر جنوبی شهر احیا شد.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پیگیری‌ها در بخش پروژه‌های عمرانی ملی تاثیر گذار در منطقه گفت: در حال حاضر در خصوص آغاز پروژه راه آهن گرگان - قوچان - مشهد و خط آهن آنتنی قوچان - عشق آباد و خط آهن آنتنی سبزوار - قوچان و مشهد و بیمارستان ۱۸۰تختخوابی جدید قوچان در حال مکاتبه و برگزاری جلسات مختلف هستیم که به امید خدا در آینده نزدیک خبر‌های خوش خوبی را عنوان خواهم نمود.

وی افزود: در حال حاضر با اضافه نمودن چند رشته جدید به دانشکده پرستاری در حال اخذ مجوز‌های لازم جهت ارتقا به دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

نماینده مردم قوچان و فاروج در ادامه با اشاره به نیاز به شغل جوانان گفت: در حال مذاکره با سرمایه گذاران چینی جهت سرمایه گذاری در منطقه جهت اشتغال انبوه هستیم.

شوشتری با اشاره به مطلبی در مورد الحاق قوچان و درگز به استان خراسان شمالی گفت: الحاق شهرستان قوچان به استان خراسان شمالی یک شایعه بوده وبا حفظ شرایط موجود و نگاهی دراز مدت با ایجاد فرمانداری ویژه، ۳بخش و ۳ نقطه شهری دیگر و استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و البته همبستگی و همدلی مسئوولین و مردم فرصت تبدیل شدن قوچان به استان فراهم می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز