خبرگزاری کار ایران

نخستین عمل جراحی قلب باز در نیشابور با موفقیت انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۰۷۸

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: دو عمل جراحی قلب باز (بای پس عروق کرونر و تعویض دریچه قلب) بر روی دو بیمار در مرکز آموزشی، پژوهشی و‌ درمانی ۲۲ بهمن با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن عظیمی نژاد با اعلام این خبر افزود: دکتر محمد عباسی استاد جرّاحی قلب باز و رئیس گروه پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با همکاری تیم فوق تخصصی جراحی قلب این دانشگاه و با همکاری دکتر قاسم سلطانی استاد و فوق تخصص بیهوشی جراحی قلب باز، این عمل را برای دو بیمار خانم با سنین ٧۴ و ۵٠ ساله، در اتاق عمل جراحی قلب باز مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ۲۲ بهمن با موفقیت انجام دادند. 

وی در ادامه اظهار داشت: هر دو بیمار پس از اقدامات تشخیصی اولیه در این مرکز درمانی شامل آنژیوگرافی و اکوکاردیوگرافی و‌مشاوره با جراح قلب جهت انجام جراحی قلب باز انتخاب شدند که این عمل حدود ۵ ساعت طول کشید و هم اکنون حال هر دو بیمار رضایت‌بخش و در بخش  مراقبت‌های ویژه مرکز درمانی۲۲بهمن تحت نظر هستند.

عظیمی نژاد با بیان اینکه تیم پزشکی اعمال جراحی را رایگان انجام دادند، خاطرنشان کرد: با راه اندازی اتاق عمل جراحی قلب باز و دارا بودن امکانات به روز، بهترین برندها و آی‌سی‌یوی مجهز، در کنار بخش آنژیوگرافی که به همّت خیرین سلامت احداث و با امکانات دولتی تجهیز شد، بیماران نیازمند برای دریافت خدمات درمانی به شهرهای اطراف بی نیاز هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز