خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تولیدات دامی چناران خبر داد:

تولید ۲۵۰ هزار قطعه ماهی زینتی در چناران

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۰۱۰

رئیس اداره تولیدات دامی چناران گفت: امسال بیش از ۲۷ تن ماهی سردابی و گرمابی از ۳۹ استخر پرورش ماهی برداشت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی کسرائی رئیس اداره تولیدات دامی چناران گفت: امسال بیش از ۲۷ تن ماهی سردابی و گرمابی در چناران برداشت شده است که از این میزان برداشت ۶ تن ماهی سردآبی از ۲۸ استخر پرورش ماهی و ۲۱ تن و ۴۲۳ کیلو گرم ماهیان گرمابی از ۱۱ استخر این شهرستان برداشت شد.

وی افزود: همچنین یک میلیون و ۷۰۸ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا در ۲۸ مرکز تولیدی رهاسازی شده است.

رئیس اداره تولیدات دامی چناران با بیان اینکه ۵۰ نفر به صورت مستقیم در ۳۹ مزرعه پرورش ماهی فعال چناران مشغول به کار هستند ادامه داد: کشاورزان علاوه بر کسب درآمد از پرورش ماهی با غنی سازی آب کشاورزی می‌توانند به افزایش راندمان محصولات کشاورزی خود کمک شایانی کنند.

کسرائی همچنین با اشاره به تولید ۲۵۰ هزار قطعه ماهی زینتی در این شهر بیان کرد: در حال حاضر یک واحد پرورش ماهی زینتی در چناران فعال است که از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۵۰ هزار قطعه ماهی زینتی در این شهرستان تولید و روانه بازار کرده است.

این مقام مسئول کوی، سیجلاید، گلدفیش، آنجل و... را از جمله ماهیان زینتی پرورش یافته این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: ۱۰ نفر به صورت مستقیم در زمینه تکثیر ماهی زینتی در چناران مشغول به فعالیت هستند.

رئیس اداره تولیدات دامی چناران تاکید کرد: تکثیر و پرورش ماهیان زینتی به علت پایین بودن هزینه‌های آن و درصد بالای سوددهی فقط با چند آکواریوم می‌شود به کار پرورش ماهیان زینتی در خانه پرداخت که این امر می‌تواند زمینه اشتغال خوبی برای بانوان نیز ایجاد کند.

کسرائی اظهار کرد: برای پرورش و تکثیر ماهیان تزئینی فضا‌های استریل، گرمای مناسب محیط، میزان مناسب املاح، مواد غذایی، دارو‌ها و سموم برای دفع قارچ و میکروب‌ها مورد نیاز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز