خبرگزاری کار ایران

افتتاح پنج مرکز نگهداری و درمان مواد مخدر در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۹۹۰

استاندار خراسان رضوی گفت: ظرفیت اردوگاههای نگهداری و درمان معتادان در استان امروز با افتتاح پنج مرکز به سه هزار و ١٠٠ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد صادق معتمدیان در مراسم افتتاح پنج مرکز نگهداری و درمان مواد مخدر در استان خراسان رضوی در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس دفتر ریاست جمهوری با اشاره به ساماندهی معتادان متجاهر در استان افزود: امروز در مشهد مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر در حسن آباد بهره برداری شد که ظرفیت این مرکز در مرحله نخست ٥٠٠ نفر است و در مرحله تکمیلی در سال ١٤٠٠ به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر می رسد.

وی اضافه کرد: همچنین امروز چهار مرکز نگهداری و درمان معتادان در سبزوار، نیشابور، قوچان و تربت حیدریه با ظرفیت نگهداری و درمان ٨٠٠ نفر افتتاح شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: با حمایت نهادهای مرتبط، ظرفیت نگهداری و درمان معتادان در سال ١٤٠٠ به هشت هزار و ٨٠٠ نفر می رسد. 

معتمدیان افزود: خراسان رضوی به دلیل دارا بودن مرزهای طولانی و همجواری با یکی از مراکز عمده تولید مواد مخدر در دنیا، از استانهای درگیر در این حوزه است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در همراهی و تعامل موجود بین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، نیروهای نظامی و انتظامی، مرزبانی و اطلاعاتی و حمایت همه جانبه دستگاه قضایی در سال جاری عملکرد خوبی در امر مبارزه با مواد مخدر داشته‌ایم.

استاندار خراسان رضوی گفت: طی ١١ ماهه امسال میزان کشفیات مواد مخدر، ٤٠ تن بود که نسبت به مدت مشابه پارسال ١٢ درصد افزایش داشته است.

معتمدیان افزود: تا کنون ٣٨٣ نفر شهید و ٣٨٠ نفر جانباز و مجروح در حوزه مبارزه با مواد مخدر داشته ایم که بیانگر عزم جدی در امر مبارزه با مواد مخدر است. 

وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله با مواد مخدر برنامه جامعی تدوین شده و این اقدامات با جهش بیشتر سرعت خواهد گرفت.

استاندار خراسان رضوی گفت: زحمات دستگاههای مختلف نظامی، انتظامی، دستگاه قضا و شهرداری مشهد در ساماندهی معتادان متجاهر قابل قدردانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز