خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاوزی استان مطرح کرد:

کمبود خدمات روبنایی و زیربنایی شهرک شهید رجایی جبران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۸۳۹

استاندار خراسان رضوی گفت: در راستای اجرای طرح بازآفرینی شهری، برنامه‌ریزی لازم برای اصلاح زیرساخت‌های شهری اعم از حوزه زیربنایی و روبنایی و توانمندسازی ساکنین شهرک شهید رجایی مشهد انجام گرفته و کمبود خدمات روبنایی و زیربنایی این منطقه از حاشیه شهر برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدصادق معتمدیان در نشستی با مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حاشیه شهر مشهد در محل استانداری اظهار کرد: ۱۲۲ هزار و ۹۶۰ مترمربع مجموع کمبود خدمات روبنایی شامل مسکونی، آموزشی، پارک، ورزشی، فرهنگی – هنری، گردشگری و درمانی در شهرک شهید رجایی مشهد است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: نیازهای درمانی شهرک شهید رجایی اعم از مرکز جامع سلامت و مرتبط با طرح تحول سلامت باید شناسایی و مقدمات لازم برای تامین آنها فراهم شود.

وی از مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی خواست با همکاری شهرداری مشهد زمین مورد نیاز ورزشی در شهرک شهید رجایی را تامین کند و در این زمینه احداث، تسطیح و تجهیز زمین ورزشی انجام گیرد.

معتمدیان بر افزایش این سرانه ورزشی و سرانه فضای سبز شهرک شهید رجایی مشهد تاکید کرد و گفت: برای تکمیل مدرسه نیمه ساخته واقع در شهرک شهید رجایی ۱۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که باید عملیات اجرایی آن تا پایان هفته آغاز شود.

وی بهره‌مندی ۴۰ نفر از مشترکین گاز و شتاب بخشی به این عملیات، اصلاح روشنایی معابر و استفاده از ۵۰۰ لامپ جدید، رفع برخی اشکالات در شبکه آبرسانی ۶ هزار مشترک و تسریع در اجرای سه شبکه فاضلاب شهرک شهید رجایی مشهد را مورد تاکید قرار داد.

معتمدیان برای توانمندسازی ساکنین شهرک شهید رجایی مشهد و ایجاد صندوق خرد کارآفرینی از معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خواست، هر چه سریعتر برای این منطقه معین اقتصادی تعریف شود تا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ساکنین آن شناسایی و برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌گیری مناسب از آنها انجام گیرد.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز به هر خانوار از ساکنین شهرک شهید رجایی مشهد ۵۰۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه اختصاص خواهد داد و بهزیستی از محل اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه تسهیلات اشتغالزایی را به ساکنین این منطقه پرداخت خواهد کرد.

وی با تاکید بر شناسایی دقیق وضعیت اجتماعی ساکنین شهرک شهید رجایی مشهد گفت: تاکنون تعداد زیادی معتاد متجاهر از این منطقه جمع آوری شده و باید طرحی مبتنی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی منطقه تدوین شود.

معتمدیان همچنین توسعه پاسگاه نیروی انتظامی شهرک شهید رجایی و تامین نیروی انسانی و امکانات کافی برای آن را مورد تاکید قرار داد.

استاندار خراسان رضوی همچنین در خصوص تامین زمین مناسب برای توسعه خدمات روبنایی شهرک شهید رجایی گفت: رایزنی‌های لازم با آستان قدس رضوی و اداره کل اوقاف پیرامون اراضی موقوفی در این شهرک در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز