خبرگزاری کار ایران

به مظور پیشگیری از وقوع جرم؛

قرارگاهی در سبزوار برای رصد لحظه‌ای رفتار افراد ایجاد شد/ سیدی : نباید برخورد قاطع را به معنی خشونت تعبیر کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۴۷۰

رئیس دادگستری سبزوار از ایجاد قرارگاهی با همکاری مجموعه نیروی انتظامی، اطلاعات و سپاه خبر داد و گفت: این مجموعه به صورت مشترک کاری را شروع کردند که به صورت میدانی و برای پیشگیری از وقوع جرم درحال فعالیت هستند و به صورت لحظه ای رفتار افراد موردنظر رصد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میراعلم سیدی در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه اصحاب رسانه در قالب صدای مردم خواستار رسیدگی و برخورد قاطع با اراذل و اوباش و حضور معتادان و ساقیان مواد مخدر در برخی محلات سبزوار  هستند ،گفت: بخش عمده ای از جَو ناامنی در سبزوار، احساس ناامنی است که با کمک رسانه باید این درجه از احساس کاسته شود.در جلسات حضوری که با تعدادی از لیدرهای اراذل و اوباش داشتیم، هشدار های لازم هم داده شده و ما هیچ گونه مماشاتی با این افراد نخواهیم داشت.  

سیدی سپس از اصحاب رسانه خواست از انتشار اخباری که مصلحت نظام و مردم را دچار مشکل می‌کند، پرهیز کنند. 

رئیس دادگستری سبزوار با تاکید بر اینکه باید عقبه  لیدرهای اوباش را قطع کنیم، گفت: دربرنامه پیش رو، ما رفتار متفاوت و قاطعی با سرشاخه های اراذل و اوباش داریم ، مرز بین قاطعیت با خشونت بسیار ناچیز است و نباید برخورد قاطع را به معنی خشونت تعبیر کنید، چرا که اگر غیر  از این باشد امنیت وجود نخواهد داشت.  

سیدی اظهار کرد: براساس رویکردهای سند تحول قضایی، شعبه ویژه‌ای در دادسرا، دادگاه کیفری و تجدید نظر ایجاد شده است که در قالب یک بسته نظارتی شامل سرمایه گذاری در پیشگیری از وقوع جرم، کشف چرایی وقوع جرم، پیگیری مجرم، تشکیل پرونده و تحقیقات اولیه در دادسرا و صدور حکم قاطع در دادگاه یا تجدید نظر، همچنین نحوه‌  اجرای درست حکم و درنهایت، مراحل حمایتی و اصلاحی مجرم و خانواده اش در آن گنجانده شده است. 

رئیس دادگستری سبزوار ادامه داد:  ارائه سند تحول قضایی، امید را در جامعه ایجاد کرده است، اجرای عدالت و رضایتمندی مردم دو  خلاصه مهم از این سند است. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز