خبرگزاری کار ایران

معتمدیان مطرح کرد‌؛

وجود بیش‌از ۶۰ نوع ماده معدنی فلزی و غیرفلزی در خراسان رضوی/ دولت دنبال رقابت با بخش خصوصی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۳۵۷

استاندار خراسان رضوی گفت: دولت به هیچ عنوان به دنبال رقابت با بخش خصوصی نیست و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری از اولویت‌های دولت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدصادق معتمدیان در مراسم آغاز بهره‌برداری از معدن سنگ آهن ابوذر در نیشابور افزود: بیش از ۶۰ نوع ماده معدنی فلزی و غیرفلزی در پهنه‌های مختلف استان خراسان رضوی وجود دارند.

او ادامه داد: در بخش شناسایی این‌ پهنه‌ها مقداری عقب‌افتادگی داریم که تلاش می‌کنیم با حمایت سازمان زمین‌شناسی و شرکت‌ها و نهادهای توسعه‌ گرای معدنی مانند ایمیدرو و شستا که ماموریت دارند در مناطق کم‌تر توسعه یافته حضور یابند این عقب افتادگی را جبران کنیم و زمینه اکتشاف و استخراج مواد معدنی را فراهم کنیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های‌ استان در این حوزه خام فروشی است گفت: در این حوزه باید چرخه تولید و عرضه مواد معدنی استان تکمیل گردد تا شاهد شکوفایی اقتصادی باشیم.

او افزود: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این حوزه باید مباحث زیست محیطی و منابع طبیعی را به عنوان پیوست‌های فرهنگی این طرح‌ها مورد توجه قرار دهند و از ظرفیت ساکنان این ‌مناطق برای توسعه اشتغال استفاده کنند تا ضریب امنیت اجتماعی نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز