خبرگزاری کار ایران

با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور؛

کارخانه نوآوری مشهد با زیربنای ۱۰ هزار متر مربع افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۳۱۴

​کارخانه نوآوری مشهد صبح امروز با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مدیران استانی و شهری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، رئیس جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط ویدئوکنفرانسی گفت: اقدام مهم و ارزشمندی در شهر مشهد انجام شده و خوب است در استانها یک کارخانه نوآوری برای استارتاپ‌ها داشته باشیم.

حجت الاسلام حسن روحانی افزود: تبدیل کارخانه قدیمی به کارخانه نوآوری به جای برج سازی اقدام مهمی است و شهرهای ما باید به سوی شهرهای هوشمند حرکت کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز در این ارتباط ویدئوکنفرانسی گفت: مشهد شهر نوآور است و در بسیاری از اقدامات از تهران پیشروتر است.

سورنا ستاری افزود: شهرداری مشهد توانست کارخانه قدیمی را به کارخانه نوآوری و محلی برای فعالیت شتاب دهنده ها و استارتاپ ها تبدیل کند. 

محمدرضا کلائی شهردار مشهد، نیز گفت: کارخانه نوآوری مشهد در فضای ۲.۳هکتاری به بهره‌برداری رسیده و با توافق با معاونت علمی ریاست جمهوری مقرر شده اینجا کانونی برای تولید و خلاقیت در شرق کشور باشد و دیگر شهرهای اطراف را هم حمایت کند.

وی ادامه داد: ۱۰۰میلیارد تومان برای احیای کارخانه قدیمی کوکاکولای مشهد و تبدیل آن به کارخانه نوآوری هزینه شد.

شهردار مشهد افزود: جا دارد از حمایت‌های دکتر ستاری و شورای شهر و همچنین از همکارانم در شهرداری برای به ثمر رسیدن این پروژه تشکر کنم.

کارخانه نوآوری مشهد با حدود ۱۰ هزار متر مربع زیربنای فیزیکی در اختیار استارت آپ ها، شتاب دهنده ها و شرکت های فناور قرار می گیرد و دارای امکانات رفاهی، حمایتی و خدماتی همچون کلاس های آموزشی، سالن نمایش، کافی‌شاپ، سالن غذاخوری و ... است.

این کارخانه با شعار " به آینده خوش آمدید"، به عنوان اولین کارخانه نوآوری در شرق کشور به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز