خبرگزاری کار ایران

حاجی میرزایی مطرح کرد:

شیوع کرونا همه مناسبات آموزش و پرورش را به هم ریخت

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۳۸۸

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شیوع کرونا همه مناسبات آموزش و پرورش را به هم ریخت ، گفت: هم اکنون در موقعیتی از یادگیری قرار گرفته‌ایم که هر نقش در درونش عناصر عمیق برای فراگیری دارد و باید از این دوره با ظرفیت‌های زیاد و توانمندی فراوانش بهره برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محسن حاجی میرزایی در نشست با مدیران مدارس استان خراسان رضوی در مدرسه دارالفنون مشهد افزود: با توجه به تغییر شرایط و موقعیت‌های آموزش در عرصه تعلیم و تربیت، همه ما باید برای نقش‌آفرینی مفید و موثر در این عرصه به گونه‌ای متفاوت و همراه با خلاقیت کار کنیم.

وی ادامه داد: در پی این حادثه جهانی باید بخوبی کشف کنیم که چه عناصر و عواملی در حوزه آموزش می‌تواند ما را ارتقا دهد به طوری که پس از پایان این بحران خواهیم دید که فرصت ناشی از کرونا چه میزان ما را پیش برده است.

وزیرآموزش و پرورش گفت: در نظام آموزشی، مناسبات، ساختارها و روشهایی بوجود آمد که تا قبل از آن امکان نبود بنابراین هر یک از ما یکبار در عمر کاری خود چنین فرصتی به دست می‌آورد تا خود را برای تطبیق با شرایط جدید محک بزند.

وی افزود: در این مسیر  سخت‌کوشی، دین‌مداری، مسئولیت‌ پذیری و خلاقیت مورد نیاز است.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه وضعیت دشوار فعلی مدیران و معلمان و نیز نقش پراهمیت آنها در روند آموزش و پرورش بخوبی مورد توجه است، ادامه داد: نباید با تغییر شرایط دچار درماندگی شویم بلکه باید خود را به روشهای جدید رشد و تعالی و انجام وظیفه برسانیم.

وی یکی از مهمترین مشکلات موجود در نظام تعلیم و تربیت را نحوه برقراری ارتباط میان والدین با فرزندان و معلمان با دانش‌آموزان در شرایط موجود دانست و گفت: توامندی‌ها و ظرفیت‌های  دانش‌آموزان امروز با دیروز متفاوت است و نقشهای هر یک از ما در ارتباط با آنان دچار تغییر و تحول شده و برای ارتباط موثر باید به افزایش توانمندی و آگاهی خود بپردازیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: یکی از دلایل استیصال، درماندگی، شکست نسلی، گسست نسلی و نیز گسست طبقاتی و اجتماعی این است که افرادی که در نقش های مختلف هستند قادر به برقراری ارتباط و تعامل موثر با سایرین نیستند.

وی با بیان اینکه دولتها ماموریت دارند که با مردم پیوند عمیق داشته باشند و بر همین اساس مهمترین سرمایه دولت برای ایفای نقش خود، اعتماد اجتماعی است که با عنوان سرمایه اجتماعی شناخته می‌شود ادامه داد: به این ترتیب این باور و اعتماد مردم است که کمک حال دولتهاست و البته به راحتی هم کسب نمی‌شود.

حاجی میرزایی گفت: با شیوع کرونا همه مناسبات به هم ریخت و نقش‌های ما دچار تغییر و تحولات اساسی شد بنابراین تمامی کارهایی که قبلا انجام می‌دادیم و تاحدودی موثر هم بود امروز بی اثر شد و نقش‌های معلم، والدین، مدیر و مدرسه همه به هم ریخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز