خبرگزاری کار ایران

حاتمی خبر داد:

ایجاد بیش از ۱۰ هزار جای پارک با اجرای پروژه های اقتصادی شهرداری مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۴۶۸

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد از احداث ۷ طبقه پارکینگ عمومی و ۲ طبقه پارکینگ اختصاصی زیر سطحی در میدان شهدا خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مهدی حاتمی امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی پارکینگ توحید که با حضور شهردار مشهد، جمعی از اعضای شورای شهر، معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، افزود: شهرداری مشهد، در ۳۶ پروژه بزرگ اقتصادی مشارکت داشته است که زیربنای این پروژه ها بیش از ۲ میلیون و۴۰۰ هزار مترمربع است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۲۱ پروژه با بیش از یک میلیون مترمربع زیربنا شامل ۷ مجموعه تجاری،۲ مجموعه خدماتی، ۴ مجموعه مسکن ارزان قیمت و ۸ مجموعه مختلط دارای پارکینگ عمومی به بهره برداری رسیده است که از این مشارکت ها بیش از۶۵۰۰ جای پارک عمومی استحصال شده و اکنون در حال بهره برداری است.

حاتمی تصریح کرد: در کنار پارکینگ توحید که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد، ۱۵ پروژه مشارکتی دیگر شامل ۵ پروژه تجاری ۳ مجموع مسکونی و اداری، ۳ مجموعه مسکونی ارزان قیمت و ۳ مجموعه مختلط دارای پارکینگ عمومی نیز با زیربنای بیش از یک میلون و ۴۰۰ هزار متر مربع در حال ساخت است که از این مجموعه ها نیز ۳ هزار و ۶۰۰ جای پارک استحصال خواهد شد.

وی با بیان اینکه از مجموع فعالیت های اقتصادی توانسته ایم بیش از ۱۰ هزار جای خودرو برای شهر تامین کنیم، اظهارکرد: پارکینگ توحید که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد طی سال های گذشته ۲ بار به صورت پیمانکاری عرضه شد که به دلایل اینکه شرایط مناسب نبود مشارکت کننده نداشت، لذا شهرداری با تغییر زیربناها و با کمک کمیسیون ماده پنج به طرحی رسید که هم توجیه اقتصادی دارد و هم پارکینگ مورد نیاز میدان شهدا را تامین مالی می کند.

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد ادامه داد: پارکینگ توحید در ۵ طبقه پارکینگ زیر سطحی عمومی با زیربنای ۴۰ هزار مترمربع و ۲ طبقه پارکینگ زیر سطحی اختصاصی با زیربنای ۱۵هزار مترمربع و ۶۵ هزار مترمربع فضای تجاری، مسکونی و اقامتی با اعتباری بالغ بر ۶۳۴ میلیارد تومان احداث خواهد شد که سهم الشرکه شهرداری که ۳۰ درصد و به مبلغ بیش از ۱۹۴ میلیارد تومان است ابتدا از محل پارکینگ عمومی این مجموعه تامین می شود.

وی افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده سرمایه گذار متعهد شده است تا ظرف ۱۴ ماه پارکینگ های عمومی مجموعه توحید را احداث و به شهرداری مشهد تحویل کند که امیدواریم بهره برداری از این پارکینگ باعث رونق بخشی به پروژه میدان شهدا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز