خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استانی انجام شد؛

برگزاری نشست بررسی نحوه اجرای ضوابط مناسب سازی معلولین در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۱۷۶

نشست بررسی نحوه اجرای ضوابط مناسب سازی معلولین، برنامه ها و امور زیربنایی آن، در محل سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از مشهد، در این نشست که در حاشیه داوری و تقدیر از برگزیدگان "مسابقه طراحی مجتمع‌های مسکونی با تأکید بر رعایت کلیه ضوابط مناسب‌سازی برای معلولین" و با حضور برخط رئیس  سازمان نظام مهندسی ساختمان و جمعی از مسئولان استانی در این حوزه برگزار شد؛ کامران جنتی پور عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: کمیته مناسب سازی ضوابط و مقررات معلولین زحمات زیادی را در استان کشیده و التزام این کمیته استانی بعنوان برگزار کننده جلسات مستمر، پربار و هدفمند باعث شد تا بعنوان کمیته نمونه در سطح کشور مطرح شود.

جنتی پور افزود: متولیان امر درخواست‌هایی از جامعه مهندسی دارند که می بایست با تعامل ارگانهای ذیربط، همگام با آموزش و ترویج ضوابط با کسب مهارت فنی زمینه‌های لازم شرایط را برای جامعه مهندسی و همزمان برای پیمانکاران، مالکین و.... با آموزش‌های همگانی فراهم کرد.

وی ادامه داد: طبق تبصره ۷ ماده صد شهرداری مهندسین ناظر باید گزارش تخلف را در موعد به شهرداری ارسال کند، ولی در شهرداری ها پرونده‌های زیادی وجود دارد که با وجود گزارش تخلف از سوی مهندس ناظر، پرونده با وجود تخلف به کمیسیون ماده صد ارسال و جهت اخذ عدم خلاف مجدد به مهندسین ارجاع می‌شود، مسکن و شهرسازی به عنوان ناظر عالیه باید نظارت دقیق تر و بیشتری به این موارد داشته باشد.

جنتی پور با اشاره به "مسابقه طراحی مجتمع مسکونی با تأکید بر رعایت کلیه ضوابط مناسب سازی برای معلولین" بیان داشت: هدف اصلی از برگزاری این مسابقه، نوعی آموزش خود خواسته مهندسین، مشارکت و تشویق مهندسین معمار به رعایت این ضوابط در طراحی، نظارت و اجرا بود؛ لذا در حال حاضر ما مهندسانی داریم که در این خصوص نظریات و طرح های ارزشمندی ارائه کردند که امیدواریم با استفاده از این ایده های خلاقانه بتوانیم گام های موثری در جهت کاهش موانع پیش روی افراد کم توان و معلولین کشور برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز