خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار خبر داد:

ایمن‌سازی ۶۷ تقاطع عابر پیاده در مشهد / طرح حق تقدم بهترین روش ایمن‌سازی عابران پیاده

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۵۰۵

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: تقاطع های پرتردد و مهم با همکاری پلیس راهور شناسایی و ۶۷ تقاطع سال گذشته ایمن‌سازی و ۳۰تقاطع نیز در سال جاری در دستور کار قرارگرفت که ۹۵ درصد آن اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، خلیل کاظمی الله؛ معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، به اجرای طرح حق تقدم عابر پیاده اشاره کرد و افزود: در سال ۸۴ با وجود ۲۰۰ هزار خودرو شاهد کشته شدن ۴۸۴ نفر بر اثر تصادفات در مشهد بودیم که این رقم در سال گذشته ۲۲۳ نفر بود.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۳۱ نفر کشته شدگان مربوط به عابران پیاده بودند و ۸۰ درصد از این تصادفات در تقاطع ها رخ داده بود.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: با توجه به آمار بالای تلفات عابران پیاده در تصادفات رانندگی، مسئولیت کاهش تصادفات منجر به جرح و فوت در حوزه عابران پیاده برعهده شهرداری گذاشته شد و پس از بررسی ها مشخص شد که ۸۵ درصد تصادفات به دلیل توقف نکردن خودروها در تقاطع‌ها رخ می دهد، لذا ایمن سازی تقاطع ها در دستور کار گذاشته شد.

وی با بیان اینکه طبق بررسی ها مشخص شد که بهترین روش برای ایمن کردن و متوقف شد خودروها در تقاطع ها استفاده از تایل است، اظهارکرد: بر همین اساس تقاطع های پرتردد و مهم با همکاری پلیس راهور شناسایی و ۶۷ تقاطع سال گذشته ایمن سازی و ۳۰ تقاطع نیز در سال جاری در دستورکار قرارگرفت که ۹۵ درصد آن اجرایی شده است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: در کنار تایل گذاری و خط کشی پیاده روهای منتهی به تقاطع ها برای عبور افراد دارای معلولیت مناسب سازی هم شده اند.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر و پس از اجرای طرح حق تقدم عابر پیاده بیشتر خودروها پشت خط عابر در تقاطع ها توقف می کنند و براساس برآوردهای پلیس راهور نیز در ۸ ماهه ابتدایی امسال تصادفات منجر به فوت و جرح ۲۵ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز