خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خبر داد:

اصلاح‌صدور مجوزهای دستگاه‌های اجرایی در فضای کسب و کار خراسان‌رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۰۹۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از ۳۰ فرآیند مربوط به صدور مجوزهای دستگاه‌های اجرایی در فضای کسب و کار تاکنون ۱۵ مورد اصلاح شده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از مشهد، علی رسولیان ظهر امروز در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان مصوبات کارگروه‌های مختلف یا موارد مشابه را به طور کامل اجرا نمی‌کنند و این موضوع بهبود فرآیندهای مرتبط با صدور مجوزها در فضای کسب و کار را دچار مشکل کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: مصوبات کارگروه‌های استانی که مطابق با  قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های ملی است، باید اجرا شود. 

وی گفت: بخشی از پاسخ دستگاه‌های اجرایی به استعلام‌ها برای شروع یک کسب و کار یا طرح سرمایه‌گذاری فراتر از قانون است.

رسولیان افزود: فرآیندهایی که منطبق بر قوانین و مقررات ملی است اجرای آن لازم است و مدیر دستگاه باید نسبت به عدم اجرای آن پاسخگو باشد اما دستورالعمل‌ها و مقرراتی که نیاز به اصلاح دارند باید بررسی و اصلاح شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: اصلاح و تسهیل فرآیندهای مربوط به صدور مجوزها در فضای کسب و کار باید در اولویت امور قرار گیرند تا بخشی از مشکلات اقتصادی استان حل شود.

وی گفت: طرح شناسایی، پایش و بهبود فرآیندهای منتهی به صدور مجوزهای دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی با هدف بهبود فضای کسب و کار از طریق تسهیل و تسریع در صدور مجوز فعالیت‌های اقتصادی توسط مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در حال انجام است که در راستای اجرایی شدن اسناد بالادستی در حوزه فضای کسب و کار و رونق اقتصادی انجام می‌گیرد.

رسولیان تصریح کرد: در این طرح تصمیم بر این است که مطابق با شاخص‌های بانک جهانی در رتبه بندی محیط کسب و کار کشورها، فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار در قالب چهار عامل مدارک، هزینه و زمان مورد نیاز اخذ مجوز و مراحل انجام کار، جمع آوری، پایش و در صورت نیاز اصلاح شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در این راستا از ۳۰ فرآیند مربوط به صدور مجوزهای دستگاه‌های اجرایی در فضای کسب و کار تاکنون ۱۵ مورد اصلاح شده و ۶ مورد از این تعداد در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهادات اصلاحی برای فرآیندهای مربوط به احداث بنا و صدور پروانه احداث در خارج از حریم شهرها، فرآیند مربوط به ایجاد و بهره برداری مجتمع خدمات رفاهی و تیرپارک‌ها، صدور پروانه احداث بنا در خارج از محدوده قانونی و حریم مصوب طرح‌های استان، صدور پروانه پایان کار در خارج از محدوده قانونی و حریم مصوب شهرهای استان، صدور پروانه اکتشاف معدن نیز مطرح شده که برای تصویب به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال خواهد شد. 

رسولیان گفت: ۱۵ فرآیند دیگر مربوط به صدور مجوزهای دستگاه‌های اجرایی در فضای کسب و کار باقی می‌ماند که در کارگروه‌های بعدی بررسی و اصلاحات لازم بر روی آنها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز