خبرگزاری کار ایران

در جلسه بخش‌های اقتصادی استان تصمیم گیری شد؛

کمک ۵ میلیارد تومانی صنعتگران خراسان رضوی به بخش درمان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۸۹۲

در جلسه هم اندیشی چگونگی همکاری بخش های اقتصادی برای مقابله و افزایش تاب آوری در مبارزه با ویروس کرونا، پیرامون کمک ۵ میلیاردی بخش خصوصی به حوزه درمان جمع بندی و اقدام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در جلسه هم اندیشی چگونگی همکاری بخش های اقتصادی برای مقابله و افزایش تاب آوری در مبارزه با ویروس کرونا که با حضور نمایندگان برخی تشکل های اقتصادی،اعضای هیات نمایندگان اتاق مشهد و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، گفت: فعالان بخش خصوصی از ابتدای شیوع کرونا، همکاری و همراهی خوبی در کمک رسانی به مردم و بخش درمان داشته اند و درخواست داریم بار دیگر با همین نگرش به یاری حوزه بهداشت و درمان استان بشتابند.

وی افزود: یکی از مهمترین نیازهای کنونی بخش درمان خراسان رضوی در مقابله با کووید۱۹، تامین کپسول های اکسیژن و اکسیژن ساز برای نگهداری بیماران نیازمند در خانه و خلوت کردن بیمارستانهاست. در همین راستا، تحت عنوان «نذر پویش اکسیژن» حسابی گشایش یافته است؛ این موضوع از طریق صدا و سیما و رسانه ها نیز در حال اطلاع رسانی و فراخوان است.

این مقام مسئول، هم‌گرایی جامعه را مولفه‌ای مهم برای عبور از بحران عنوان کرد و خواستار مشارکت آحاد جامعه برای عبور از موج این همه‌گیری شد.

حسین محمودی خراسانی، نایب رئیس اتاق مشهد نیز در این نشست گفت: کمک افراد بر کسی پوشیده نیست. واحدهای تولیدی در حال حاضر دچار مشکلند اما همه باید در استان و شهرمان برای مقابله با این بیماری اقدام کنیم.

وی ادامه داد: فعالان اقتصادی به دو طریق می توانند کمک رسانی کنند. نخست، اقلام مورد نیاز را مبتنی بر لیست هایی که ارائه شده به دست ما در اتاق بازرگانی برسانند و دوم، تجمیع کمک‌ها به صورت نقدی انجام بگیرد تا در اختیار ستاد قرار دهیم و برای تامین ملزومات پزشکی هزینه شود.

دکتر جبرائیل موفق، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست اظهار کرد: تا هفته پیش شاهد موج دوم کرونا در کشور بودیم و آمار تلفات ناشی از این بیماری در کشور به روزانه حدود ۵۰۰ نفر در کشور رسید؛ البته طبق استاندارد سازمان جهانی کسانی که با تست PCR، کوویدشان مثبت می شود، مبتلا به شمار می آیند.

وی افزود: با شروع موج پاییزی، نگرانی ها افزایش یافته و کنترل ها از ابتدای آذرماه بیشتر شد؛ در خراسان رضوی روزانه ۲۷۷ نفر و در مشهد روزانه ۱۹۴ نفر مراجعه کننده داشتیم و ۳۹۰ نفر در استان در طی این ۱۰ روز در بخش آی‌سی‌یو بستری بودند که ۲۹۳نفر از این تعداد در مراکز درمانی مشهد مستقر بودند. موفق  از شروع موج زمستانی این بیماری ابراز نگرانی کرد.

محمدحسین روشنک، دبیر ستاد هماهنگی گروه‌ها و سازمان‌های مردمی پشتیبانی مقابله با کرونا در خراسان رضوی نیز در ادامه گفت: ما در راستای مقابله با کرونا و افزایش تاب آوری در برابر آن، در استان ۱۰ پویش را با هماهنگی استانداری راه اندازی کردیم؛ پویش نذر ماسک، پویش فعالان رسانه با حضور ۱۲ رسانه و ۳۵ خبرنگار فعال برای اطلاع رسانی و هشدار، پویش حفظ احترام کادر درمان، پویش نذر حفظ اشتغال، پویش بخشش اجاره بها، پویش همدلی تامین اجاره مسکن و ... از جمله کمپین هایی است که تعریف و فراخوان شده است.

روشنک با بیان اینکه هم اکنون نیازمند تامین ۵میلیارد تومان برای کمک به بخش درمان هستیم، افزود: شماره حسابی که برای این موضوع اعلام می شود زیرنظر کمیته پشتیبانی مقابله با کرونای استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز