خبرگزاری کار ایران

بیانیه اصحاب رسانه غرب خراسان در اعتراض به نحوه انتخاب نماینده در شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۰۷۳

جمعی اصحاب رسانه، در اعتراض به نحوه انتخاب نماینده ارباب جراید در شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها بیانیه ای صادر کردند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، در متن این بیانیه آمده است: 

«  بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

اعضای محترم شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌های سبزوار، داورزن، جوین، جغتای، خوشاب و ششتمد

چندین سال از تشکیل شورای فرهنگ عمومی در این شهرستان ها می‌گذرد و به ‌زودی در شهرستان تازه تأسیس ششتمد نیز شورای مذکور تشکیل خواهد شد.

متأسفانه مدت‌هاست که شاهد شکل‌گیری رویه‌های ناصواب و ناصحیح در بعضی تصمیم‌ها و انتصاب‌های شوراهای فرهنگ عمومی هستیم، به‌گونه‌ای که مسئولان شورا حتی پاسخگوی مطالبات و اعتراضات خبرنگاران دراین‌باره نیستند. امروز سخن از تصمیمات و انتصابات غیرفرهنگی، در قلب یک نهاد فرهنگی است.

مطابق آیین‌نامۀ مصوب شورای فرهنگ عمومی کشور، این شورا در هر شهرستان متشکل از ۱۶ عضو حقوقی و ۴ عضو حقیقی است. فارغ از تمامی انتقادات جدی که به نحوۀ چینش اعضا، دستور کار جلسات و حضورِ مؤثر برخی افراد غیرمرتبط در نهاد مذکور  وجود دارد، ما اهالی رسانه به فرآیند انتخاب تنها نمایندۀ خود در شوراهای فرهنگ عمومی اعتراض و انتقاد جدی داریم.

شواهد و قرائن حاکی از آن است که در انتخاب نمایندۀ ارباب جراید (به‌عنوان یکی از ۴ عضو حقیقی)، آن‌چنان‌که باید ملاحظات قانونی موردتوجه قرار نگرفته و به‌جای آن مناسبات فردی و جناحی لحاظ می‌شود، در نتیجۀ این روند، افراد منصوب شده هیچ‌گونه شأنیت و نمایندگی واقعی از سوی اصحاب رسانه ندارند.

شایسته است در انتخاب تنها نمایندۀ این قشر در شورای فرهنگ عمومی، حداقل رأی و نظر خبرنگاران و اهالی مطبوعات موردعنایت واقع شود.

شوراهای فرهنگ عمومی موظفند رسانه‌ها و خبرنگاران دارای مجوز رسمی و نیز قوانین مطبوعاتی را در اولویت قرار دهند و  به‌جای استفادۀ ابزاری از رسانه‌های بی‌هویت و بدون پروانه و مجوز، به رسانه‌های محلیِ قانونی رسمیت بخشند.

از ائمۀ جمعۀ محترم به ‌عنوان رؤسای شورای فرهنگ، رؤسای ادارات ارشاد به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ و نیز سایر اعضای شوراهای فرهنگ عمومی خواهشمندیم در تأیید درخواست مذکور هر چه سریع‌تر اقدامات عملی لازم را مبذول فرمایند.

بدیهی است در صورت عدم پیگیری و ترتیب اثر به این درخواست قانونی و منطقی، این حق برای ارباب جراید و اصحاب رسانه محفوظ خواهد بود تا از طرق مشروع اقدام به احقاق حقوق خود در شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها کنند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز