خبرگزاری کار ایران

دادستان نیشابور:

حدود ۴۰ درصد واحدهای صنفی نیشابور فاقد مجوز هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۶۹۵

دادستان نیشابور گفت: حدود ۴۰ درصد واحدهای صنفی نیشابور فاقد مجوز هستند و بیشترین تخلفات هم در این اصناف صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، سید محمد حسینی روز سه‌شنبه در نخستین دیدار با خبرنگاران نیشابور افزود: خبرنگاران باید در ارائه اخبار توجه داشته باشند که مطالب مستند، جامع و در حد امکان مستند به مشاهدات باشد تا امکان تعقیب و بررسی از طریق ارجاع به نهاد یا دستگاه‌های متولی فراهم شود.

او با بیان اینکه خبرنگاران محرم دادستان هستند و مادامی که انتشار اخبار با رویکرد روشنگری افکار عمومی و نقد منصفانه باشد از ناحیه دادستانی هم مورد حمایت قرار می‌گیرند اظهار داشت: گاهی نیت خبرنگار خیر است و مطلب نیز درست است ولی شکل بیان به گونه‌ای است که اخبار به نحو صحیح بازتاب پیدا نمی‌کند.

او ادامه داد: نقل اخبار فاقد سندیت و انتشار اخبار موهن بیشترین مواردی است که خبرنگاران باید از نشر آن بپرهیزند و خبرنگار موفق باید از متن قانون و رفتارهای مسوولیت‌آور مطلع باشد و نباید اعتبار اخبار را با طرح مطالب فاقد سندیت و موهن مخدوش کند.

دادستان نیشابور اعلام کرد: به موجب اصلاح اخیر قانون، جرایم قابل گذشت افزایش یافته و بیشتر شکایات از اهل رسانه شامل این موارد است که با دقت نظر بیشتر خبرنگاران می‌تواند این موارد کاهش یابد و دستگاه قضایی هم به دنبال ارائه خدمات حرفه ای بدون مصلحت سنجی و جانبداری و بر اساس مدارک و مستندات است.

موسی‌الرضا حسینی نماینده بسیج رسانه نیشابور نیز در این دیدار با بیان اینکه خبرنگاران بازوی توانمند دادستان برای آگاه‌سازی و شفاف سازی افکار عمومی هستند گفت: برگزاری نشست‌های دوره‌ای دادستان با خبرنگاران بسیار موثر است و شهروندان را نسبت به خدمات ارائه شده از سوی دستگاه قضایی آگاه می‌سازد.

سید محمد حسینی ۱۵ آبان ماه امسال طی مراسمی با حضور حجت الاسلام محمود فروتنی معاون قضایی استان خراسان رضوی به عنوان دادستان نیشابور معرفی و حجت الاسلام غلامرضا اکبری مقدم دادستان عمومی و انقلاب سابق شهرستان نیشابور نیز به عنوان رئیس دادگستری شهرستان فریمان منصوب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز